هشدار دادستان کل کشور به کانون های وکلا به علت برگزار نکردن آزمون وکالت
هشدار دادستان کل کشور به کانون های وکلا به علت برگزار نکردن آزمون وکالت
عدلنامه: دادستان کل کشور در حاشیه همایش دادستان‌ها، نسبت به ترک فعل کانون وکلا مبنی بر برگزار نکردن آزمون وکالت هشدار داد و از کانون وکلای دادگستری خواست از اتخاذ مواضع غیرمنطقی اجتناب کنند.

به گزارش عدلنامه، حجت الاسلام و المسلمین منتظری، در حاشیه همایش دادستان‌ها که به صورت برخط (ویدئو کنفرانس) برگزار شد، درباره برگزار نکردن آزمون وکالت با وجود صراحت قانون، اعلام کرد: انتظار ما این است که مسئولان کانون وکلا بدون وارد شدن ما به موضوع، مقدمات کار را فراهم کنند و هرچه زودتر این آزمون به صورت قانونی انجام شود.

دادستان کل کشور در این همایش و در پاسخ به خبرگزاری صدا و سیما در خصوص ترک فعل کانون وکلا مبنی بر برگزار نکردن آزمون وکالت با وجود صراحت قانون برای برگزاری حداقل یک آزمون در سال گفت: اینکه بگوییم آزمون وکالت را برگزار نمی‌کنیم، به معنی آن است که مردم برای دسترسی به وکلا، در محدودیت بیشتری قرار گیرند و این قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی و کانون وکلا باید در چهارچوب قانون کار صحبت کنند، افزود: این که ما موضع گیری و لجبازی کنیم، نه به نفع کانون وکلا، نه به نفع دستگاه قضایی و نه به نفع مردم است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه باید زمینه خدمت به مردم را در حد توان فراهم کنیم گفت: مسئولان کانون وکلا باید از این موضع به طور کامل خارج شوند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تصریح کرد: به موجب قانون، اگر چنان چه جرائمی در این حوزه انجام شود، جزء وظایف دادستان کل است که ورود پیدا کند و انتظار ما این است که مسئولان کانون وکلا بدون وارد شدن ما به موضوع، مقدمات کار را فراهم کنند و هرچه زودتر این آزمون به صورت قانونی انجام شود.

وی گفت: در موقع مقرر و در صورت لزوم به این موضوع به عنوان مدعی العموم ورود خواهیم کرد. /اختبار