عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی: انتخابات در کشور ما به معنای واقعی کلمه آزاد است و کسی نمی تواند فردی را به مردم تحمیل کند
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی: انتخابات در کشور ما به معنای واقعی کلمه آزاد است و کسی نمی تواند فردی را به مردم تحمیل کند
عدلنامه: عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخاب افراد اصلح به تشکیل مجلس کارآمد و قوی کمک می‌کند، گفت: انتخابات در کشور ما به معنای واقعی کلمه آزاد است و کسی نمی‌تواند فردی را به مردم تحمیل کند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت و گویی در مورد اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این دوره هیچ تفاوتی با دور اول ندارد چراکه کسی که انتخاب می شود نماینده مردم است و اگر پشتوانه رای بالایی داشته باشد می‌تواند با قدرت بیشتری از حق مردم دفاع کند.

وی با اشاره به اینکه این حضور مردم به معنای استفاده از حق خودشان است و آنها در دور دوم انتخابات بهتر می توانند فرد اصلح را انتخاب کنند، افزود: انتخابات در کشور ما به معنای واقعی کلمه آزاد است و کسی نمی تواند فردی را به مردم تحمیل کند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کسانی که تصور می کنند می توانند فردی را به مردم تحمیل کنند، سخت در اشتباهند.

سلیمی اضافه کرد: تجربه ۴۴ ساله انقلاب ثابت کرده است که هرگاه عده ای خواسته اند برای مردم در برخی مواقع تصمیم بگیرند مردم به آنها اجازه نداده اند چون مردم با درایت برنامه های نامزدها را رصد و افرادی که توانایی بیشتری دارند را به عنوان وکیل خود در مجلس انتخاب می‌کنند.

وی کارآمدی، سالم بودن، انقلابی بودن و تجربه را از شرایط مهم نامزدهای انتخابات عنوان کرد و گفت: افرادی که در مسائل انقلاب موضع شفاف نداشتند و حاضر نبودند برای انقلاب سیلی بخورند نمی توانند از حقوق مردم دفاع کنند و در مجلس تماشاچیان بزرگی خواهند بود.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی کارنامه حضور و غیاب و فعالیت در مجلس را برای نامزدهایی که به دور دوم راه یافتند، مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: ثمره شفافیت این است که کارنامه افراد در مجلس مشخص شود برخی حاضر نیستند این کارنامه منتشر شود و از این مساله ابا دارند.

سلیمی یادآورشد: باید مشخص شود که عدم حضور برخی از نمایندگان به چه دلیل بوده است چون قاعده ای برای عدم حضور نداریم. اینها مسائلی است که به تصمیم گیری مردم برای انتخاب افراد اصلح کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که به دنبال شکستن انسجام ملی هستند باید به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تقویت وحدت ملی توجه کنند، عنوان کرد: کسانی که با هر وسیله‌ای به دنبال ایجاد تفرقه بین صفوف مردم هستند نمی توانند رسالت وکالت مردم را به سرانجام برسانند.

نماینده مردم محلات و دلیجان اظهار داشت: از آنجا که تعداد نامزدها در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی کمتر است مردم امکان بررسی بیشتری برای انتخاب افراد اصلح دارند و این موضوع می‌تواند به تشکیل مجلس کارآمد و قوی کمک کند.

به گزارش عدلنامه، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان نامزدهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.