یادداشت/ریحانه بهنامی -وکیل دادگستری: آقای نماینده مجلس پوزش بطلبید
یادداشت/ریحانه بهنامی -وکیل دادگستری: آقای نماینده مجلس پوزش بطلبید
عدلنامه: پیرو اظهارات اخیر نماینده محترم مجلس جناب بانکی پور مبنی بر ازدواج بین المللی دختران ایرانی، بر آن شدم که به عنوان بانویی دردآشنا که سال‌هاست در جامعه، با تمام وجودم طمع تلخ و شیرین زن بودن را چشیده، چند سطری نوشته و با فریادی بی‌صدا مواردی را به آقای نماینده محترم یادآوری کنم.

به گزارش عدلنامه، ریحانه بهنامی، وکیل دادگستری، در یادداشتی نوشت:

پیرو اظهارات اخیر نماینده محترم مجلس جناب بانکی پور مبنی بر ازدواج بین المللی دختران ایرانی، بر آن شدم که به عنوان بانویی دردآشنا که سال‌هاست در جامعه، با تمام وجودم طمع تلخ و شیرین زن بودن را چشیده، چند سطری نوشته و با فریادی بی‌صدا مواردی را به آقای نماینده محترم یادآوری کرده و در خواست نمایم که؛
اولا: خاطرتان باشد که بانوان با شرکت در انتخابات و اظهار اعتماد به شما، نقش به‌سزایی در راهیابی شما به مجلس شورای اسلامی دارند. حضرتعالی نماینده طیف گسترده‌ای از بانوان هستید و باید حافظ منافع و حقوق مسلم ایشان از هر نظر باشید.
ثانیا: آقای نماینده چرا و به کدامین مجوز برای جامعه بزرگ بانوان تصمیم گرفتید؟! شما چنین حقی برای تصمیم گیری ندارید و نباید هر آنچه در تفکرتان هست را به زبان بیاورید و چنین موجبی برای ناراحتی و جریحه‌دار شدن اذهان عمومی شوید.
آیا شما به عنوان نماینده مجلس از توجه و جایگاه اصول مسلمی چون آزادی اراده، احترام به حیثیت انسان‌ها، رعایت کرامت انسانی و حمایت از حقوق زنان در قانون اساسی اطلاع دارید!؟ زنانی که همواره در طول تاریخ تبعیض و ستم‌های بی‌شمار، نسبت به آن‌ها صورت گرفته است ولی با تمام این مشقات، همواره نقش ارزنده و تاثیرگذاری در خانواده و جامعه خود ایفا نموده‌ و از هیچ نهراسیدند. این جایگاه و نقش آنقدر والا و مهم است که به عنوان یک اصل در مهمترین قانون کشور یعنی قانون اساسی، که باید سرلوحه تمام قوانین عادی باشد مد نظر قرار گرفته است.
در اصول دوم، سوم و بیست و یکم قانون اساسی به رعایت مسائل و موضوعاتی مهمی چون تساوی و عدم تبعیض میان زن و مرد و حمایت از کرامت و حقوق زنان پرداخته شده است. بنظر می‌رسد اعتبار بخشیدن به کرامت و رعایت حیثیت انسانی سرلوحه قانون اساسی باشد و یقیناً اعطای کرامت از سوی خداوند به انسان‌ها به نوعی سلب اختیار و اراده آن‌ها نخواهد بود و هر انسانی در تصمیم و اعمال و اجرای اراده شخصی خود بالاخص در امر ازدواج بعنوان مهمترین انتخاب و تصمیم زندگی شخصی خویش، طبق قانون آزاد است. این در حالیست که شما با بیان صحبت‌های بی‌قاعده و بدون پشتوانه و منطق عقلی خود بعنوان نماینده قسم خورده پاسدار قانون اساسی، متاسفانه اصل آزادی اراده و منزلت انسانی زنان را نادیده انگاشته و موجبات تکدر خاطر طیف وسیعی از بانوان نجیب و فرهیخته وطن را فراهم ساخته‌اید. لذا از جنابعالی به عنوان نماینده ملت شریف ایران و به عنوان قشر فرهیخته و عصاره فضائل ملت، خواهرانه استدعا دارم که چنانچه در بیان مطالب خود تعمدی نداشتید به طور رسمی از پیشگاه ملت ایران و ساحت مقدس مادران، زنان و خواهران ایرانی خود مراتب عذرخواهی رسمی خویش را از محضر ملت بزرگ ایران، بالاخص بانوان بزرگ این مرز و بوم اعلام نمایید. من بعد قبل از ارائه راهکارهای شخصی در مورد بانوان متوجه جایگاه و منزلت ایشان باشید. /مستقل