حجت الاسلام و المسلمین سعید سعدی: پزشکی قانونی از سالم‌ترین بخش های دستگاه قضایی است/ با تقویت امور فرهنگی، بارش رحمت الهی در فضا حاکم می شود
حجت الاسلام و المسلمین سعید سعدی: پزشکی قانونی از سالم‌ترین بخش های دستگاه قضایی است/ با تقویت امور فرهنگی، بارش رحمت الهی در فضا حاکم می شود
عدلنامه: معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به اهمیت کار پزشکی قانونی گفت: یکی از ارکان مهم و اساسی رأی قاضی، نظریه کارشناسی این سازمان است و هرچند کارشناس پزشکی قانونی رأی را صادر نمی‌کند اما رأی ساز و حکم ساز است.

به گزارش عدلنامه از سازمان پزشکی قانونی کشور، حجت الاسلام و المسلمین سعید سعدی در همایش مسئولان روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی قوه قضاییه بر گزار شد، افزود: سازمان پزشکی قانونی یکی از مجموعه های تخصصی قوه قضاییه است که مجموعه همکاران آن با تلاش شبانه روزی خدماتی را به مردم ارائه می دهند.

وی ادامه داد: اهمیت کار پزشکی قانونی و نقش نظرات کارشناسی آن در صدور رأی قاضی نیاز به تقوا و ایمانی قوی دارد و یک پزشک قانونی باید در مقابل هرگونه فریب و فریبکاری بایستد و نظریه درست و دقیق را در کمال ایمان و تقوا صادر کند.

وی با بیان اینکه تصمیم سازی برای رأی قاضی کار پزشکی قانونی است، تاکید کرد: پزشکی قانونی از سالم‌ترین بخش های دستگاه قضایی است که با دقت و درایت نظرات کارشناسی را صادر می کند که در همه امور و اقدامات این سازمان گرایش فرهنگی به خوبی مشهود است.

سعدی با اشاره به اهمیت پرداختن به امور فرهنگی در دستگاه ها تصریح کرد: پرداختن به امور فرهنگی زمان و مکان ندارد و آنچه در این میان بسیار مهم است، فرهنگی و دغدغه مند بودن متولیان این امور است به نحوی که بتواند موارد و موضوعات فرهنگی را به خوبی منتقل کند.

وی ادامه داد: مسئول امور فرهنگی باید از هرگونه دروغگویی، بی تقوایی، بی اخلاقی و عصبانیت به دور باشد و منظومه‌ای فرهنگی را در اخلاق و رفتار خود به نمایش بگذارد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با تأکید بر اینکه در انجام امور فرهنگی باید همیشه خدا را در نظر بگیریم، گفت: مسئول امور فرهنگی باید به نحوی عمل کند که در اعمال و رفتار خود روحیه صداقت، خداترسی، پاکدامنی و تقوا را منتقل کند و مردم در وجنات او عظمت امور فرهنگی را ببیند.

سعدی با اشاره به توانمندی های امروز کشور در عرصه های مختلف از جمله مسائل دفاعی و نظامی افزود: زمانی کشور در هیچ زمینه‌ای صاحب اقتدار و توانمندی نبود اما امروز به جایی رسیده ایم که ایران اعلام می کند در ساعت و روز و زمان مشخص، سرزمینی مشخص را مورد هدف قرار می دهد و دقیقا طبق برنامه عمل می کند که این اقدام اوج اقتدار و توانمندی و نتیجه ایمان و خودباوری است.

وی با تأکید دوباره بر توجه به امور فرهنگی در همه بخش های قوه قضاییه و از جمله در پزشکی قانونی گفت: با تقویت امور فرهنگی، بارش رحمت الهی در فضا حاکم می شود و از آنجا که کار روابط عمومی نیز به نوعی کاری فرهنگی است می تواند به ترویج هرچه بیشتر این امور کمک کند./ایرنا