وزیر دادگستری: عمق جراحات تفنگ‌های ساچمه‌ای در تعیین خسارت مورد توجه قرار گیرد
وزیر دادگستری: عمق جراحات تفنگ‌های ساچمه‌ای در تعیین خسارت مورد توجه قرار گیرد
عدلنامه: وزیر دادگستری با اشاره به برخی مشکلات موجود در پرونده‌های خسارات تفنگ‌های ساچمه‌ای گفت: در این پرونده‌ها به نظر می‌رسد عمق جراحات نیز باید در تعیین خسارت مورد توجه قرار گیرد چرا که گاهی شاهد هستیم برای صدمات وارده به یک عضو دیه‌های متعدد در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش عدلنامه از سازمان پزشکی قانونی کشور، امین حسین رحیمی در جلسه بررسی خسارات ناشی از تفنگ های ساچمه ای از منظر فقهی و حقوقی که در سازمان پزشکی قانونی برگزار شد، خواستار بررسی نحوه اظهار نظر در خصوص پرونده های خسارات ناشی از تفنگ های ساچمه ای و لحاظ کردن عمق جراحت در تعیین میزان آسیب شد.

خصوصیات کار پزشکی قانونی آن است که موضوعات را از سه منظر فقهی، حقوقی و پزشکی بررسی می کند

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور نیز دراین جلسه با اشاره به فعالیت دفتر مطالعات فقهی پزشکی قانونی و بررسی موضوعات مهم در این مرکز گفت: یکی از خصوصیات کار پزشکی قانونی آن است که موضوعات را از سه منظر فقهی، حقوقی و پزشکی بررسی و در پرونده های ارجاعی اظهار نظر تخصصی می کند.

عباس مسجدی افزود: یکی از پرونده های مورد بررسی در پزشکی قانونی بحث خسارات ناشی از تفنگ های شکاری است که در مواردی مردم از این ناحیه دچار مشکل می شوند و یا آنکه از بیت المال هزینه هایی پرداخت می شود که باید در خصوص آن تجدید نظر شود.

وی تصریح کرد: در این جلسه با حضور وزیر دادگستری، فقها و حقوقدانان و کارشناسان پزشکی قانونی در خصوص این موضوع بحث و تبادل نظر خواهد شد تا نتایج حاصل از آن منجر به اتخاذ تصمیماتی شود که در نهایت به نفع مردم باشد./ایسنا