رایزنی دادستان‌های کل ایران و امارات با محوریت ارتقای همکاری‌های حقوقی و قضایی
رایزنی دادستان‌های کل ایران و امارات با محوریت ارتقای همکاری‌های حقوقی و قضایی
عدلنامه: در حاشیه برگزاری ششمین اجلاس بین‌المللی دادستان‌های کل کشورهای عضو گروه بریکس که در سنت پترزبورگ روسیه برگزار شد، دادستان‌های کل دو کشور ایران و امارات به گفت‌وگو نشستند.

به گزارش عدلنامه، در حاشیه برگزاری ششمین اجلاس بین‌المللی دادستان‌های کل کشورهای عضو گروه بریکس که در سنت پترزبورگ روسیه برگزار شد، دادستان‌های کل دو کشور ایران و امارات به گفت‌وگو نشستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد، دادستان کل جمهوری اسلامی ایران در این دیدار، گفت: توسعه و تعمیق همکاری‌های حقوقی و قضایی و استفاده از ظرفیت تعاملات بین المللی دو کشور با توجه به مناسبات گسترده دو کشور به ویژه در حوزه اقتصادی و همچنین پیوندهای عمیق تاریخی و فرهنگی دو سویه لازم است.

حمد سیف الشمسی، دادستان کل امارات نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از ملاقات با همتای ایرانی خود، عنوان کرد: برای اجرای تفاهمنامه‌های حقوقی در زمینه معاضدت قضایی و مقابله با جرائم سازمان یافته فرا سرزمینی و بین المللی آمادگی کامل داریم.

در این دیدار تأکید شد تا بخش‌های بین‌الملل دادستانی کل دو کشور رایزنی کرده و پیش‌نویس برنامه دوساله‌ای را تنظیم و برای امضاء دادستان‌های کل در ایران یا امارات آماده کنند.

امارات همزمان با کشورمان از ابتدای سال ٢٠٢۴ میلادی به عضویت کامل گروه بریکس درآمده است./ایسنا