دادستان کل کشور: یکی از بزرگترین ابزاری که دشمن در جنگ نرم علیه مردم ایران استفاده می‌کند، فضای مجازی است
دادستان کل کشور: یکی از بزرگترین ابزاری که دشمن در جنگ نرم علیه مردم ایران استفاده می‌کند، فضای مجازی است
عدلنامه: دادستان کل کشور گفت:در شرایطی که دشمنان قسم خورده نظام تلاش دارند تا با جنگ نرم، به ارزش‌های اسلامی هجمه وارد کنند، توجه به جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب، وظیفه دینی، انقلاب و ملی آحاد جامعه است.

به گزارش عدلنامه، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت انقلاب اسلامی و یادبود آیت‌الله صافی گلپایگانی که در مسجد امام خمینی(ره) پیشوا برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مصادیق قطعی ایام الله، دهه مبارک فجر است که موجب شد پس از سال‌ها از حکومت حضرت علی(ع) و تسلط طاغوت بر ایران، حکومتی اسلامی در کشور بنا نهاده شود.
وی گفت: امام راحل چه در ایامی که در ایران حضور داشتند و چه در زمان تبعید، همواره نسبت به برداشتن پرده از واقعیت جامعه اهتمام داشت و نسبت به بصیرت بخشی مردم تلاش می‌کردند و این امر موجب شد تا جامعه به سطحی از آگاهی و بینش دست یابد که تحمل مشکلات و شدائد حکومت را نداشته باشد.
وی افزود: بینش بالای مردم نسبت به جنایات رژیم ستم‌شاهی موجب شد تا حاضر شوند جوانان خود را در راه تحقق آرمان‌های امام راحل که همان استقرار اسلام واقعی بود، فدا کنند.
منتظری تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به مدت ده سال، کشور با امواج بسیار خروشان و سهمناک دشمنان خارجی و داخلی همراه شد و عوامل سرسپرده داخلی آمریکا و دشمنان خارجی با به راه انداختن جنگ داخلی، کودتا و بسیج تمام امکانات قدرت‌های عالم در جنگ هشت ساله تلاش کردند که انقلاب نوپای کشور را با چالش جدی مواجه کنند.
منتظری گفت: هجمه دشمنان در شرایطی علیه ایران اسلامی به راه افتاد که کشور از ارتش منسجم برخوردار نبود، پایه‌های حکومت مستقر و مستحکم نشده بود و لوازم و بستر مورد نیاز برای مقابله با تهاجم دشمنان وجود نداشت ولی مردم با تبعیت از امام راحل، با دست خالی در برابر دشمنی همه عالم ایستادند و اجازه ندادند که حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن افتد.
دادستان کل کشور تصریح کرد: دشمنان وقتی نتوانستند درطول هشت سال دفاع مقدس به کشور صدمه وارد کنند، راهبرد خود را تغییر داده و این مقابله را به جنگ نرم تبدیل کردند که یکی از روش‌های آن تحریم‌های اقتصادی است تا مقاومت مردم ایران در هم شکسته شود.
وی افزود: در روش دیگر جنگ نرم، دشمن با تبلیغات منفی و ترویج فرهنگ منحط، به مبانی اخلاقی نظام هجمه وارد کرده و تلاش می‌کند تا به مراکز مهم تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیرنده کشور نفوذ کند.
منتظری اظهار داشت: همانطور که دشمن در جنگ سخت و نظامی، تمامی امکانات تسلیحاتی را در اختیار صدام قرار داد، در جنگ نرم نیز تلاش دارد تا با تمامی ابزارهای پیشرفته و امکانات جنگ نرم به مقابله با ایران اسلامی آمده و ارزش‌های اسلامی را مورد هجمه قرار دهد.
وی تأکید کرد: این که رهبر معظم انقلاب به عنوان فردی که به تمامی مسائل داخلی و خارجی و برنامه‌های دشمن اشراف دارند، موضوع جهاد تبیین را مطرح می‌کنند، به دلیل حساسیت و اهمیتی است که مقابله با جنگ نرم دارد.
دادستان کل کشور افزود: امروز جهاد تبیین به عنوان مهمترین راه مقابله با توطئه نرم دشمن، وظیفه و تکلیف اسلامی، مذهبی، انقلابی و ملی تک تک افراد جامعه است که اگر به درستی به آن عمل شود، همانند جنگ سخت، دشمن با شکست مواجه می‌شود.
وی گفت: یکی از بزرگترین ابزاری که دشمن در جنگ نرم علیه مردم ایران استفاده می‌کند، فضای مجازی است که این فضا اثرات وحشتناکی به نظام، ارزش‌های دینی و اخلاقی وارد می‌کند که نمونه آن را می‌توان در جنایت هولناک چند روز گذشته در اهواز مشاهده کرد که یک مرد سر همسر خود را بریده و در شهر میچرخاند.
وی افزود: اگر روزی دشمن با گلوله جوانان ایران اسلامی را در سنگرهای نبرد حق علیه باطل به شهادت می‌رساند امروز با گلوله فضای مجازی آن هم در اتاق خواب جوانان، اعتقادات و اخلاق ، هویت و ارزش‌های اسلامی را از بین می‌برد.
دادستان کل کشور  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه والای آیت الله صافی گلپایگانی گفت: ایشان یکی از عناصر مهم و مؤثر پیش از پیروزی انقلاب در دفاع از ارزش‌های اسلامی و مقابله با جنایات رژیم پهلوی بودند و مسوولیت تهیه اطلاعیه‌های انقلابی را بر عهده داشتند.
منتظری افزود: پس از پیروزی انقلاب ، به دلیل مواضع انقلابی و جایگاه والای علمی و بصیررت بالا، به عنوان دبیر شورای نگهبان معرفی شدند و پس از سال‌ها خدمت در این عرصه، به حوزه علمیه بازگشته و به تدریس و تربیت طلاب پرداختند. /ایرنا