پیگیری مشکلات چای‌کاران استان گیلان توسط رئیس دادگستری استان/ حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی: نگرانی کشاورزان در مسئله چای سنواتی باید حل شود
پیگیری مشکلات چای‌کاران استان گیلان توسط رئیس دادگستری استان/ حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی: نگرانی کشاورزان در مسئله چای سنواتی باید حل شود
عدلنامه: رئیس دادگستری گیلان گفت: در حال حاضر چای سنواتی تبدیل به نگرانی کشاورزان شده است که باید در این خصوص تعیین تکلیف صورت گیرد تا کشاورزان از نگرانی خارج شوند.

به گزارش عدلنامه، رئیس هیئت مدیره سندیکای کارخانجات چای شمال با حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه وضعیت صنعت چای همواره در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: دولت برای کمک به چایکاران ۲۵ درصد قیمت مصوب را پرداخت می‌کند تا با حمایت از این صنعت، شاهد افزایش تولید چای در کشور باشیم.

وی با توجه به نامگذارى شعار سال توسط رهبر انقلاب با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم افزود: بخشی از تولیدات استان گیلان به صنعت چای اختصاص دارد و باید تلاش شود تا با مشارکت مردم و بخش خصوصی تمام اقدامات لازم در راستای افزایش تولید چای صورت گیرد.

رئیس شورای قضایی استان یکی از مشکلات استان را معضل چای سنواتی دانست و تصریح کرد: چای گیلان همواره در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی جای داشته است و مساله چای سنواتی نباید موجب خدشه‌دار شدن نام و نشان چای گیلان شود.

وی حل دغدغه چای سنواتی را در گرو تدبیر و اتخاذ روش‌های منطقی و عقلانی عنوان کرد و افزود: اراده همه مسئولین بر این است که این مشکل بدون شتابزدگی و با کمک دولت و بخش‌های خصوصی و مردمی حل شود.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه چای سنواتی اکنون به یک تهدید برای استان تبدیل شده گفت: چای سنواتی باید تعیین تکلیف شود تا نگرانی کشاورزان و کارخانجات چای، برطرف شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تعیین تکلیف و خروج چای سنواتی از انبار‌ها باید مدبرانه باشد و چای‌های سنواتی تاریخ مصرف گذشته در صورت صرفه اقتصادی کمپوست و در غیر این صورت امحا شود./میزان