دکتر بهنام حبیب زاده مؤمن، رئیس کانون وکلای مرکز: آینده دستگاه قضایی و کانون وکلا در گرو ارتباطات سازنده است   
دکتر بهنام حبیب زاده مؤمن، رئیس کانون وکلای مرکز: آینده دستگاه قضایی و کانون وکلا در گرو ارتباطات سازنده است   
عدلنامه: رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با سرپرست مجتمع قضایی شهید بهشتی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش عدلنامه، دکتر بهنام حبیب زاده مومن، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، با حضور در مجتمع قضایی شهید بهشتی با حجت الاسلام دکترامیررضا دهقانی‌نیا، سرپرست مجتمع قضایی شهید بهشتی، دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که به منظور ایجاد تعامل بهتربین کانون وکلا و دستگاه قضایی صورت گرفت، دو طرف بر لزوم تعامل و احترام به شأن وکالت تاکید کردند.

در این دیدار دکتر حبیب زاده مومن ضمن تشکر از تلاشهای مقامات قضایی تاکید کرد: سعی کردیم در دوره فعلی هیات مدیره همکاری نزدیکی با قوه قضائیه داشته باشیم وخود را بخشی از خانواده بزرگ قضایی می‌دانیم و علاقمه‌ند هستیم جلسات هم اندیشی مشترک برای حل مشکلات پیش‌رو داشته باشیم. ما به عنوان بازوی عدالت قضایی آمادگی داریم با استفاده حداکثری از توان خود در چارچوب ظرفیت‌های قانونی، در اجرای عدالت در کنار قوه قضائیه باشیم.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز ضمن تاکید بر حفظ جایگاه و شأن وکلا گفت: آینده دستگاه قضایی و کانون وکلا در گرو ارتباطات سازنده است.

دکتر حبیب زاده مومن با انتقاد از تصویب قوانین غیرکارشناسی وغیرعلمی از جمله قانون تسهیل باا رائه گزارشی از عملکرد کانون وکلا گفت: با تصویب قانون مذکوردر حال حاضر ۸ هزار کارآموز داریم که تلاش می‌کنیم با برگزاری دوره‌های آموزشی، سطح علمی وعملی کارآموزان را بالا ببریم. جان، مال و عِرض مردم درموضع دفاع در ارتباط با وکلا است و قطعا فردی که آورده علمی نداشته باشد به مردم و دستگاه قضائی هم آسیب وارد می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین امیررضا دهقانی‌نیا، سرپرست مجتمع قضایی شهید بهشتی، ضمن تایید ایرادات وارده بر قانون تسهیل با تاکید بر اهمیت تعامل میان دستگاه قضا و کانون وکلا گفت: ما هیچگاه نگاه اقتصادی و کسب و کاری به حوزه وکالت نداشتیم. در حوزه وکالت باید افراد متخصص و عالمی باشند که علاوه بر داشتن دانش قوی برای احصا حقوق موکلین، به قاضی هم کمک کنند تا رای عادلانه صادر کند. امر وکالت مهم است. اگر وکیل اندیشمند و دلسوز داشته باشیم، مشکل در دفتر وکالت حل می‌شود و پرونده به دادگاه نمی‌رسد.

سرپرست مجتمع قضایی شهید بهشتی افزود: نظام صنفی وکالت را باید با نظام اخرویت تطبیق داد. حجت الاسلام دهقانی نیا در این دیدار تاکید کرد که باید بنیه فنی و حقوقی را در آینده توسعه دهیم وآمادگی داریم در زمینه های مشترک با کانون وکلا همکاری نزدیک داشته باشیم.

همچنین دکتر حبیب زاده مومن ضمن تشکر از همکاری و ایجاد سهولت در ورود وکلا به مجتمع قضایی شهید بهشتی وتوجه به شان وکلا با حضور در واحد ارشاد و معاضدت قضائی کانون وکلای دادگستری مرکز مستقر در مجتمع قضایی شهید بهشتی از زحمات همکاران معاضدتی تقدیر و تشکر کرد./ روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز