تاکید رئیس سازمان ثبت اسناد بر هوشمند سازی کامل فرآیند‌های ازدواج و طلاق
تاکید رئیس سازمان ثبت اسناد بر هوشمند سازی کامل فرآیند‌های ازدواج و طلاق
عدلنامه: حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور،در نشست با روسای کانون سردفتران ازدواج و طلاق سراسر کشور، از پیگیری اصلاح نظام نامه دفتر ثبت ازدو‌اج و طلاق خبر داد.

به گزارش عدلنامه، حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در نشست با روسای کانون سردفتران ازدواج و طلاق سراسر کشور، از پیگیری اصلاح نظام نامه دفتر ثبت ازدو‌اج و طلاق خبر داد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در نظام نامه دفتر ثبت ازدو‌اج و طلاق تصریح کرد: پیشنهاد اصلاح نظام نامه و نقطه نظراتی که از سوی کانون سران دفاتر ازدواج و طلاق اعلام شده، مدنظر قرار گرفته شده است که در صورت تایید رئیس قوه قضائیه، ابلاغ خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای کاهش طلاق و افزایش ازدواج، به تشکیل کمیته‌های پژوهش و برون سپاری اشاره و تصریح کرد: باید بعضی از امورات را به دفاتر واگذار کرد.

وی همچنین بازرسی میدانی دفاتر ازدواج و طلاق را امری مهم دانست و بر هوشمند سازی کامل فرآیند‌های ازدواج و طلاق و اصلاح سامانه تاکید کرد.

بابایی به ایجاد صندوق بیمه، بازنشستگی و صندوق‌های حمایتی برای دفاتر اشاره و تصریح کرد: با همفکری و ارائه نقطه نظرات در آینده می‌توانیم به نتیجه خوبی دست یابیم. /باشگاه خبرنگاران جوان