اصلاح موادی از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی در مجلس
اصلاح موادی از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی در مجلس
عدلنامه: دبیر شورای عالی امنیت ملی با حضور در جلسه غیر علنی مجلس ضمن تشریح آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها به سئوالات نمایندگان پاسخ خواهد گفت.

به گزارش عدلنامه، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور بیش از دو سوم از نمایندگان آغاز شد.

 

در ادامه حسینعلی حاجی دلیگانی دستور کار نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد؛

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد: طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد: طرح اصلاح مواد (۷۰۵) تا (۷۱۱) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد: طرح حمایت از مالکیت صنعتی (ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری)(اعاده شده از شورای نگهبان ۱)

گزارش شوردوم کمیسیون اقتصادی در مورد: طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد: طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد: طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی استان ‌گلستان از سال۱۳۹۲تا۱۴۰۰

بررسی تقاضای دوفوریت در مورد: طرح الزام دولت به ایجاد دیپلماسی اقتصادی با رویکرد تقویت حوزه های صنعتی، تولیدی و خدماتی.

موادی از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی اصلاح شد

نمایندگان در ادامه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان به بررسی گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی پیرامون طرح اصلاح مواد (۷۰۵) تا (۷۱۱) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی پرداختند.

براساس این گزارش ابتدا ماده واحده این طرح بدین شرح اصلاح شد.

ماده واحده- مواد (۷۰۵) تا (۷۱۱) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی(تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۱۳۷۵/۳/۲ به شرح زیر اصلاح و قانون اجازه تأسیس مؤسسات بخت آزمایی در مراکز جهانگردی برای سیاحان مصوب ۱۳۴۸/۳/۲۵ نسخ می‌گردد.

در ادامه ماده ۷۰۵ و تبصره های ۱ و ۲ آن و ماده ۷۰۶، ۷۰۷، ۷۰۸، ۷۰۹، ۷۱۰ و ۷۱۱ اصلاح شد.

محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در ادامه جلسه علنی امروز مجلس در جریان رسیدگی طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی درباره پایگاه رفاه جامع ایرانیان گفت: تذکر من درباره بحث پایگاه رفاه جامع ایرانیان است؛ به دلیل اهمیت موضوع، مباحثی که در حوزه بحث سیاست‌های جبرانی در موضوع ارز ترجیحی که ساعت‌ها در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، امروز در اجرا نیازمند پشتیبانی از پایگاه جامع رفاه ایرانیان است.

وی خطاب به رئیس مجلس گفت: در جریان بررسی طرح نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای شما تأکید کردید که در حال حاضر این پایگاه وجود دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من با صراحت اعلام می‌کنم مطابق نشستی که در کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر قبلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم، از مجموع دستگاه‌هایی که باید به این پایگاه اطلاعات بدهند، صرفا ۴۰ درصد بیشتر اطلاعاتشان مرتبط با پایگاه نیست و از این ۴۰ درصد بخش عمده‌ای از اطلاعات برخط نیست، بنابراین با یک تأخیر چندین ماهه مواجه هستیم و فرمول محاسباتی در حوزه عمل دچار اشکالات اساسی است، لذا از جنابعالی به عنوان رئیس مجلس درخواست دارم این موضوع مهم پایگاه جامع ایرانیان که اساسی‌ترین تصمیم ما در زمان بررسی بودجه بود و باید قابلیت اجرایی داشته باشد را پیگیری کرده و در این حوزه تصمیم‌گیری کنید.

بنابراین گزارش قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: اگرچه اکنون پایگاه رفاه ایرانیان وجود دارد اما این پایگاه در حوزه داده به روز نیست و این اشکال وجود دارد و دلیل آن این است که مدتی عملا سوئیچ از مرکز رفاه ایرانیان به بانک مرکزی منتقل شده بود و بعد دیتاهای مربوط به مرکز پایگاه ایرانیان را به‌روز نکردند، در مورد کالابرگ نیز مشکل همین است و اکنون اصلاحات در حال انجام است.

وی ادامه داد: موارد گفته شده اشکالاتی است که دولت باید در حوزه اجرا به آن توجه کند هرچند فکر می‌کنم اکنون کارهایی انجام شده و ان‌شاء الله در حال به روز شدن است و این کار صورت خواهد گرفت

نشست امروز مجلس از ساعت ۱۱ به صورت غیرعلنی ادامه می یابد/ برجام؛ موضوع جلسه غیرعلنی با حضور شمخانی، امیرعبداللهیان و شمخانی

عضو هیئت رئیسه مجلس، از برگزاری بخشی از نشست امروز صحن به صورت غیرعلنی به منظور بررسی موضوع برجام با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی، وزیر امورخارجه و معاون وی خبر داد.

بنا به اعلام خانه ملت علی کریمی فیروزجائی با اعلام این خبر که بخشی از نشست امروز (چهارشنبه ۲۶ مردادماه) مجلس به صورت غیرعلنی برگزار می‌شود، گفت: برگزاری نشست امروز مجلس بعد از ساعت ۱۱ به صورت غیرعلنی خواهد بود.نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در نشست غیرعلنی موضوع برجام مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهمان نشست غیرعلنی امروز صحن مجلس، تصریح کرد: شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، امیرعبداللهیان و باقری مهمانان نشست غیرعلنی مجلس خواهند بود.

تجلیل رئیس مجلس از نمایندگان آزاده در صحن علنی

محمدباقر قالیباف در پایان نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۶ مردادماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی است، گفت: در نطق صبح نیز به این موضوع اشاره کردم، اما مجدد به همه آزادگان عزیز و خانواده آنها این روز را تبریک و تهنیت عرض می کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه چند نفر از نمایندگان محترم و کارمندان عزیز مجلس از آزادگان هستند، تجلیلی از آنها انجام می شود.

محمد رشیدی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان جنگ تحمیلی به کشور، اسامی نمایندگان آزاده را قرائت و در جایگاه هیات رئیسه با حضور قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، از آن‌ها تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

سید احمد آوایی، محمدرضا احمدی، حجت الله فیروزی، سیدناصر حسین‌پور و حسن نوروزی نمایندگان آزاده‌ای بودند که از آنها تجلیل شد، همچنین از احمد هاشم‌زاده و مجید ضیغمی از کارکنان آزاده مجلس نیز تجلیل شد./میزان