گام های تاریخ‌ سازِ مجلس یازدهم!
گام های تاریخ‌ سازِ مجلس یازدهم!
عدلنامه: به تازگی خبرگزاری مجلس شورای اسلامی "خانه ملت" از پوستری در سایتش با عنوان «گام های تاریخ ساز مجلس یازدهم» رونمایی کرده است. در این پوستر آماده است: مجلس یازدهم در ۱۸ ماه گذشته دست به اجرای اقدامات تاریخی زده که برخی از آن‌ها برای اولین بار در نظام قانونگذاری رخ داده است.

به گزارش اختصاصی عدلنامه، به تازگی خبرگزاری مجلس شورای اسلامی “خانه ملت” از پوستری در سایتش با عنوان «گام های تاریخ ساز مجلس یازدهم» رونمایی کرده است. در این پوستر آماده است: مجلس یازدهم در ۱۸ ماه گذشته دست به اجرای اقدامات تاریخی زده که برخی از آن‌ها برای اولین بار در نظام قانونگذاری رخ داده است.
این پوستر در ادامه به معرفی تایتل‌ وار این اقدامات پرداخته و این گام‌های تاریخ‌ ساز را به سه فیلد جداگانه شفافیت، قوانین و ساختارسازی تقسیم کرده است.
از نکات جالب توجه در این پوستر، عنوان «در اولویت قرار دادن طرح شفافیت آرای نمایندگان» بود. علی‌رغم این‌که پیش‌تر نمایندگان مجلس با طرح «شفافیت آرای نمایندگان» مخالفت کرده بودند؛ دوباره حاضر به بررسی طرح اما به صورت غیر علنی شدند که نتیجه آن پس از ۱۸ ماه از عمر مجلس یازدهم تنها اصلاح و بررسی طرح به صورت دو شوری بود که با این وجود در زمره دستاوردهای مجلسی قرار گرفته که شعارش تصویب این طرح، نه صرفاً در اولویت قرار دادن آن بود.

در حوزه قوانین هم یکی از مواردی که در پوستر آمده بود، «تصویب طرح صدور مجوز کسب و کارها» بود که مورد انتقاد جامعه وکالت و قضاوت قرار گرفت. البته در این میان، از تصویب طرح عجیب «ساخت یک میلیون مسکن در سال» نیز به عنوان شاهکار بهارستانی ها یاد شده است.

در حوزه ساختارسازی نیز نشانی از ایجاد ساختار نبود. شاید بتوان از برگزاری چند نشست و جلسه و تشدید نظارت ها به عنوان یک رویه مناسب یاد کرد اما حتی با مسامحه نیز نمی توان عنوان ساختارسازی را در پیشانی فیلد پایانی پوستر پرماجرای خبرگزاری خانه ملت قرار داد.