پایان سفر رئیس قوه قضاییه به قطر
پایان سفر رئیس قوه قضاییه به قطر
عدلنامه: رئیس قوه قضاییه پس از سفر یک روزه به قطر وارد فرودگاه مهرآباد شد و با اشاره به اهداف و دستاورد‌های این سفر گفت: یادداشت تفاهمی برای همکاری‌های قضایی در ۱۱ بند و موافقتنامه‌ای ۱۴ ماده‌ای در برای معاضدت حقوقی متقابل امور کیفری منعقد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، در فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: در جریان سفر کوتاهی که به قطر داشتیم ضمن دیدار با مقامات قطری از جمله امیر این کشور و رئیس شورای عالی قضایی آن، یادداشت تفاهمی برای همکاری‌های قضایی و موافقتنامه برای معاضدت حقوقی متقابل امور کیفری منعقد شد و تاکید داریم که این تفاهم‌ها و توافق‌ها هر چه سریعتر جنبه عملی و اجرایی پیدا کنند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: در خلال دیدار با مقامات قطری، در مقوله «حقوق بشر» و ضرورت نیل به سازوکاری واحد در این عرصه و به‌ویژه مقوله فلسطین و غزه، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

رئیس دستگاه قضا گفت: در جریان سفر به قطر و دیدار با مقامات قضایی این کشور، درباره تبادل تجربیات و اطلاعات در حوزه هوشمندسازی فرایند‌های قضایی و حوزه فضای مجازی و سایبری نیز گفتگو‌های خوبی صورت گرفت و ما آمادگی خود را برای انتقال این اطلاعات و تجربیات اعلام داشتیم و طرف قطری نیز از این موضوع استقبال کرد.

رئیس عدلیه تصریح کرد: برای ایرانیان محبوس در قطر و تسهیل شرایط برای خانواده‌های آنان و بهره‌مندی آنها از ارفاقات قانونی متناسب با ضوابط نیز گفتگو‌های مطلوبی صورت گرفت و طرف قطری در این زمنیه قول مساعد داد./yjc