وکیل محمد صابونچی، رئیس کانون وکلای آذربایجان غربی:وکلا باید سرمایه اجتماعی وکالت را تقویت کنند/صلح و سازش در صدر امور قرار دارد
وکیل محمد صابونچی، رئیس کانون وکلای آذربایجان غربی:وکلا باید سرمایه اجتماعی وکالت را تقویت کنند/صلح و سازش در صدر امور قرار دارد
عدلنامه: امروزه جامعه وکالت در کشور دچار خطرات بزرگی است که استقلال و کیان وکالت را تهدید می‌کند و حفظ این نهاد، نیازمند ترمیم چهره آن در میان افکار عمومی و تقویت جایگاه وکالت در جامعه است.

به گزارش عدلنامه،محمد صابونچی، رئیس کانون وکلای آذربایجان غربی، با بیان اینکه امروز جامعه وکالت در کشور دچار خطرات بزرگی است که استقلال و کیان وکالت را تهدید می‌کند، گفت: حفظ این نهاد، نیازمند ترمیم چهره آن در میان افکار عمومی و تقویت جایگاه وکالت در جامعه است.

وی افزود: تک تک وکلا باید جایگاه و سرمایه اجتماعی وکالت را حفظ و تقویت کنند تا در برابر ناملایمات شکست نخورند.

بازرس اتحادیه سراسری کانون های وکلای ایران با اشاره به رعایت شئونات وکالت در گفتار، رفتار و نگارش در مقابل ملت، مقامات قضایی و همکاران وکیل گفت: اهتمام ویژه به صلح و سازش باعث تقویت جایگاه و سرمایه اجتماعی وکالت شده و از طرفی موجبات کاهش پروندهای ورودی دادگستری می گردد.

وی در ادامه با اشاره حفظ شرافت و ارجح دانستن دفاع از حق بر مادیات و حق الوکاله به وکلای جوان توصیه کرد که از تضمین نتیجه پرونده و طرح ادعاهایی همچون ارتباط با مقام قضایی به جد خودداری کنند.

وی شغل قضا و وکالت را ۲ بال فرشته عدالت دانسته و جایگاه وکیل و قاضی را در اجرای عدالت برابر دانست و بیان کرد: صلح و سازش در صدر امور قرار دارد.

به گزارش عدلنامه، کانون وکلای آذربایجان غربی بیش از  یک هزار و ۴۳۵ عضو دارد.