وکیل رضا زرعی، رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل: وکلا باید از استقلال، هویت و آزادی خود پاسداری کنند
وکیل رضا زرعی، رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل: وکلا باید از استقلال، هویت و آزادی خود پاسداری کنند
عدلنامه: رضا زرعی، رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل، در آیین تحلیف کارآموزان وکالت استان اردبیل گفت: امروز با تحلیف بیش از ۳۰ کارآموز وکالت، اعضای کانون وکلای دادگستری استان اردبیل به بیش از ۵۳۰ وکیل افزایش خواهد یافت.

به گزارش عدلنامه، رضا زرعی، رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل، در آیین تحلیف کارآموزان وکالت استان اردبیل گفت: امروز با تحلیف بیش از ۳۰ کارآموز وکالت، اعضای کانون وکلای دادگستری استان اردبیل به بیش از ۵۳۰ وکیل افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ۵۰ نفر هم در استان مشغول طی کردن دوره کارآموزی وکالت هستند، افزود: با پایان یافتن دوره کارآموزی این افراد و برگزاری مراسم تحلیف، تعداد وکلای استان اردبیل افزایش خواهد یافت.

او استقلال، دفاع از حق و حقوق مردم و حقیقت را از اولویت های وکلای استان برشمرد و اظهار کرد: وکلا باید از استقلال، هویت و آزادی خود پاسداری کنند و بدون وابستگی به جریان های سیاسی طرفدار مردم بوده و طبق قانون از حق و حقیقت دفاع کنند.

وی با بیان اینکه تاریخ در مورد ما قضاوت خواهد کرد، گفت: جامعه ای که در آن نهادهای مدنی، استقلال و آزادی داشته باشند، امنیت آن جامعه افزایش می یابد.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل، شجاعت، عدالت، صداقت، علم و ادب را از دیگر ویژگی های وکلای مستقل برشمرد و اضافه کرد: محرم راز بودن و صیانت و حفاظت از حق و حقوق مردم، از وظایف اصلی یک قاضی و وکیل زبده در نظام اسلامی است.

زرعی، وکلای جوان را به دوری از کسب مال و منال و شهرت توصیه کرد و ادامه داد: وکلا باید در وکالت پرونده های خانوادگی، از جمله بحث طلاق تلاش کنند پرونده به صلح و سازش منجر شود، تا شاهد کاهش ناهنجاری اجتماعی در جامعه باشیم.

او با بیان اینکه وکلا و کانون های وکلای دادگستری در واقع  واسطه بین مردم و خدمتگزاران در دستگاه قضا هستند، افزود: وکلا باید علاوه بر احساس امنیت، وحدت داشته باشند تا آن طور که شایسته نظام اسلامی است، حق و حقیقت پیروز شده و ناحق همیشه احساس ناامنی کند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل با اشاره به امکانات سخت افزاری این کانون بیان کرد: در حال حاضر کانون وکلای استان دارای ساختمان مستقلی است که ارائه خدمات به مردم به راحتی و شایستگی صورت می‌گیرد.

زرعی اظهار کرد: همزمان با روز وکیل، کتابخانه وکلای دادگستری استان اردبیل که دارای کتاب های نفیسی در حوزه علم حقوق و قضاوت است، طی آیینی افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: کانون وکلای دادگستری استان در تلاش است در آینده نزدیک نشریه تخصصی چاپ و منتشر و در اختیار وکلا و علاقمندان قرار دهد.

در این آیین، با پایان یافتن دوره کارآموزی ۳۳ نفر، قبول شدگان با قرائت سوگندنامه، پروانه وکالت خود را دریافت کردند. /ایرنا