وزیر دادگستری: دولت همه توان خود را برای افزایش صلح و سازش در کشور به کار می گیرد
وزیر دادگستری: دولت همه توان خود را برای افزایش صلح و سازش در کشور به کار می گیرد
عدلنامه: دولت تمام توان خود را برای افزایش صلح و سازش در کشور به کار می گیرد و در این مسیر از نهاد شوراهای حل اختلاف حمایت‌های لازم را انجام می دهد.

به گزارش عدلنامه، امین حسین رحیمی روز سه‌شنبه در حاشیه همایش سه روزه “وحدت، مهرورزی و صلح” در مشهد گفت: اعتبارهای لازم برای ادامه فعالیت شوراهای حل اختلاف پیش بینی شده است و اختصاص می‌یابد.

وی اضافه کرد: بیش از ٢٠ سال از تاسیس شورای حل اختلاف می گذرد و این شوراها برای ایجاد صلح و سازش دعاوی مردم ایجاد شد اما بعد از این که صلاحیت قضایی به آنها داده شد نخستین ایراد به این شوراها وارد شد.

وزیر دادگستری گفت: برای رفع این ایراد، قانون شوراهای حل اختلاف اصلاح و در شورای نگهبان بررسی شد و ابهامات آن در مجلس رفع و دوباره برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال شده است.

رحیمی افزود: طبق این اصلاحیه صلاحیت قضایی از شوراهای حل اختلاف گرفته می شود و شوراهای حل اختلاف فقط به حل اختلاف و صلح و سازش می پردازند.

وی در خصوص مصوبه مجلس شورای اسلامی و استخدام ١٠ هزار نفر در شوراهای حل اختلاف نیز اظهار کرد: کسانی که تا پایان اسفند ١۴٠١ عضو و یا جزو کارکنان شوراهای حل اختلاف بوده و ابلاغ داشته باشند مشمول این مصوبه می شوند.

همایش سه روزه “وحدت، مهرورزی و صلح” امروز ١١ مهرماه و همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در سالن همایش های آستان قدس رضوی در مشهد آغاز به کار کرد./ایرنا