نمایندگان مجلس به‌جای الزامی کردن وکالت ، به دنبال تبدیل لیسانسیه حقوق ، به وکیل هستند
نمایندگان مجلس به‌جای الزامی کردن وکالت ، به دنبال تبدیل لیسانسیه حقوق ، به وکیل هستند
عدلنامه : رییس کانون وکلای گلستان در پانزدهمین دوره تحلیف کارآموختگان وکالت در گلستان گفت: نمایندگان مجلس به‌جای الزامی کردن وکالت در محاکم ، به دنبال تبدیل لیسانسیه حقوق به وکیل هستند.

به گزارش عدلنامه ، رضا سلیمانی ، رییس کانون وکلای دادگستری گلستان ، در اولین روز این همایش که مراسم تحلیف ۱۹ نفر از کارآموزان وکالت برگزار شد ، خطاب به وکلای جدید، با اشاره به شرایط فعلی جامعه وکالت گفت: متأسفانه در دهه اخیر هر روز از ناحیه کسانی که دارای قدرت هستند بر مشکلات جامعه وکالت افزوده می شود.

رضا سلیمانی افزود: این مشکلات در هیچ دوره ای این قدر اذیت کننده و دور از منطق نبوده است ؛ با این حال ، این شرایط خللی در اراده ما ایجاد نمی کند.

وی با تأکید بر نگاه کارشناسانه به وکالت بیان کرد: اگر همه مردم هم این توان را دارند که وکیل خوب شوند ، ما هیچ مخالفتی نداریم.

سلیمانی ادامه داد: سوگندی که امروز یاد می‌کنید تعهدی به وجدان خودتان است. باید در حوزه وکالت آن‌گونه رفتار کنید که وقتی سال‌ها بعد به این روزهای خود نگاه کردید احساس غرور و افتخار کنید نه آن که شرمنده وجدان خود شوید.

رییس کانون وکلای دادگستری گلستان گفت: در شرایط فعلی جامعه ، به دلیل عدم اصرار مقنن به رعایت برخی اصول، شهروندان در وضعیتِ اضطرار و مشکل به وکیل مراجعه می کنند و در این شرایط انتظار بیشتری از وکیل دارند و این امر کار وکیل را نیز سخت تر می کند.

وی همچنین گفت : هر روز با اخباری ناخوشایند در حوزه وکالت مواجهیم و متاسفانه وکلای عام ملّت به جای اقدامات اساسی و تقویت ساختارهای موجود و همچنین تقویت نهادهای مدنی که تضمین کننده سلامت یک جامعه هستند ، به کار شکلی دست زده و به جای الزامی کردن وکالت مانند جوامع توسعه یافته، به دنبال تبدیل دارندگان لیسانس حقوق به وکیل ، آن هم بدون نگاه کارشناسانه هستند.

رییس کانون وکلای دادگستری گلستان در پایان گفت: نتیجه این کار، تبدیل لیسانسه های بیکار به وکیل بیکار ، بدون توجه به صلاحیت ها و درواقع پاک کردن صورت مساله است. مقنن باید بداند برای داشتن کشوری توسعه یافته، نباید جامعه را به شکل ظاهری و موقت خوشحال کند.