نامه سرگشاده رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان به وزیر اقتصاد: جنابعالی و اسلافت توان حل مشکلات داخلی وزارت اقتصاد را ندارید/ به خود بیایید قبل از آن‌که دیر شود
نامه سرگشاده رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان به وزیر اقتصاد: جنابعالی و اسلافت توان حل مشکلات داخلی وزارت اقتصاد را ندارید/ به خود بیایید قبل از آن‌که دیر شود
عدلنامه: محمد عارفی، رئیس کانون وکلای دادگستری کرمان در نامه‌ای سرگشاده، احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی را مورد انتقاد قرار داد.

محمد عارفی، رئیس کانون وکلای دادگستری کرمان در نامه‌ای سرگشاده، احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش عدلنامه، در این نامه محمد عارفی ‌پرسش‌هایی را نیز از وزیر امور اقتصاد مطرح نموده که متن کامل آن به شرح ذیل است:

«خدایا شر بدخواهان ملت بزرگ ایران را به خودشان برگردان.
خدایا شر مدیران نالایق را از سر نهادهای صنفی مخصوصاً کانون‌های وکلا کوتاه بگردان.
سوال این است، چرا مدیران فاقد مدیریت، وقتی در انجام وظایف قانونی خود ناتوان می‌مانند فرافکنی اختیار کرده و زمین بازی را عوض میکنند؟
آقای خاندوزی برادر من چند سال است که وزارت خانه ی تحت امر شما در حال شروع و انجام طرح تسهیل ازدواج جوانان این ملت می‌باشد؟ آیا صلاح می‌دانید نتیجه اقدامات وزارتخانه‌ات را گزارش دهید؟آیا مدارکی بر موفقیت ۱۰ درصدی خود در اجرای وظایف قانونیت دارید؟
برادر من، با تفکر جنابعالی و اسلافت به نظر نمی‌رسد توان حل مشکلات داخلی وزارت اقتصاد را داشته باشید، چه برسد که بر تشکل‌های مستقل وخودگردان اثر بگذاری.نمی‌شود از سر این نهاد نیمه جان دست خصم بردارید؟نهاد ریشه دار وکالت، چه هزینه ای بر دوش دولت گذاشته که تبر بر قطع ریشه اش کشیده اید؟یا شاید از جای دیگری واهمه دارید؟
آقای وزیر، خوب می‌دانید و اگر نمی‌دانید بدانید، این نهاد مقدس در تمام دنیا بجز حکومت غاصب افغانستان، مستقل و مورد احترام جوامع و حاکمان جهان است و ارائه کننده خدمات تخصصی به مردم، آیا از خود پرسیده اید که دلیل غرض ورزیتان چیست؟
آقای وزیر، درکشوری که جنابعالی، معاونین و سایر اصحاب و انصارت بدون حق الزحمه حتی یک قدم کوچک درجهت خدمت به مردم و حکومت برنمی‌دارید، وکلای این نهاد مقدس سالیانه به بیش از چند میلیون تن از هم میهنان محترم خدمات وکالتی تبرعی (تسخیری ومعاضدتی) ارائه می‌دهند و نه آنکه منتی نمی‌گذارند بلکه با عشق خدمت می‌کنند.
–اما یک نصیحت از من وکیل ،به شمای وزیر،بخدا قسم تو می‌روی، وهمچنین همکاران همفکرت، چنان که پیشینیانت رفتند، اما کانون‌های وکلای دادگستری ایران بزرگ وسرافراز می‌مانند، سربلند و با قدرت، و با حمایت و پشتیبانی همین ملت، چرا که پاک دست، راستگو و درستکارند، لذا به خود بیایید قبل از آنکه دیر شود، البته تاریخ بهترین شاهد خواهد بود.