معاون قوه قضاییه:حقوق کودکان در استان‌های میزبان اتباع خارجی بیشتر مورد توجه قرار گیرد
معاون قوه قضاییه:حقوق کودکان در استان‌های میزبان اتباع خارجی بیشتر مورد توجه قرار گیرد
عدلنامه: معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت همکاری دستگاه‌های قضایی و اجرایی در امور کودک گفت: توجه به حقوق کودکان به ویژه در استان‌هایی که میزبان اتباع خارجی هستند، بیشتر باشد.

به گزارش عدلنامه، حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی، معاون قوه قضاییه، در اختتامیه کارگاه نظام حمایت از اطفال و نوجوانان که با حضور مدیران کل دوره‌های متناظر استانی کنوانسیون حقوق کودک برگزار شد، گفت: بیش از دو هزار عنوان مجرمانه در قوانین کشور داریم و طبق بررسی‌هایی که انجام شده است، فقط یک کشور ۶۰۰ عنوان مجرمانه داشت و بقیه حدود ۱۰۰ عنوان مجرمانه در قوانین خود دارند.

وی ادامه داد: سال ۱۳۸۵ کتاب عناوین مجرمانه در قوه قضاییه تدوین شد که براساس آن، تعداد هزار و ۵۷۰ عنوان مجرمانه داشتیم، اما از آن زمان تاکنون این میزان به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته که بخشی از این عناوین هم به حوزه کودکان مربوط می‌شود.

قدرتی خاطرنشان کرد: کودکان سرمایه‌های هر کشور و به طور قطع نیروی انسانی مهم ترین سرمایه است و بخشی از آن کودکان هستند که به عنوان سرمایه های بالقوه می‌توان آینده کشور را با تربیت صحیح آنها رقم زد.

وی یادآور شد: ما اطفال و نوجوانان دیروز هستیم و اکنون باید با عنایت به اهمیت و مسئولیت خطیری که در زمینه تربیت کودکان برعهده ما گذاشته شده است به این موضوع توجه داشته باشیم که تربیت یک فرد تا آنجا اهمیت دارد که گفته شده یک فرد را می‌توان یک امت واحد درنظر گرفت.

قدرتی اضافه کرد: یک فرد مانند آیت‌الله رییسی رییس جمهور می‌تواند تحولات مختلف را در حوزه های متعدد رقم بزند.

معاون قوه قضاییه گفت: قوانین بسیار خوبی به ویژه در یک دهه اخیر در حوزه کودکان و نوجوانان تدوین شده است اما برای رقم خوردن اتفاق خوب علاوه بر قوانین کارآمد، اجرای صحیح قانون و نظارت بر اجرا نیاز است.

اختتامیه کارگاه نظام حمایت از اطفال و نوجوانان با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی معاون‌ حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه و امین حسین رحیمی وزیر دادگستری برگزار شد. /ایرنا