معاونت حقوقی ستاد انتخابات جبهه اصلاحات استان‌ گیلان: از پیله قهر و انزوا درآییم و برای ساختن آینده راه مدنی را پیش بگیریم      
معاونت حقوقی ستاد انتخابات جبهه اصلاحات استان‌ گیلان: از پیله قهر و انزوا درآییم و برای ساختن آینده راه مدنی را پیش بگیریم      
عدلنامه: سعید پورجعفری، وکیل پایه یک دادگستری و معاونت حقوقی ستاد انتخابات جبهه اصلاحات استان گیلان گفت: امروز در جایی ایستاده‌ایم که سرنوشت آینده جمعی‌مان به دست همدیگر است. به سان کشتی‌ای که خطای هریک از سرنشینانش در آسیب به بدنه آن می‌تواند به قیمت جان و مال یکایک آنها تمام شود و سرمایه‌های گران‌بهای سرزمینی و انسانی‌ را در طوفان تعصب، جهل و ناکارآمدی غرق کند. 

سعید پورجعفری، وکیل پایه یک دادگستری و معاونت حقوقی ستاد انتخابات جبهه اصلاحات استان گیلان گفت: امروز در جایی ایستاده‌ایم که سرنوشت آینده جمعی‌مان به دست همدیگر است. به سان کشتی‌ای که خطای هریک از سرنشینانش در آسیب به بدنه آن می‌تواند به قیمت جان و مال یکایک آنها تمام شود و سرمایه‌های گران‌بهای سرزمینی و انسانی‌ را در طوفان تعصب، جهل و ناکارآمدی غرق کند.

وی افزود: وقت آن رسیده که بی‌پرده و شفاف سخن بگوییم. امروز وقت انتخاب بین دو تفکر، دو اندیشه و دوگروه فکری است.

پورجعفری ادامه داد: نتیجه به عمل درآمدن اندیشه‌های گروه حاکم را دیده‌ایم که تاکنون برای کانون وکلای دادگستری این کهنه نهاد مدنی در دهه اخیر چیزی جز آسیب و میل به اضمحلال نبوده است. به رسمیت نشناختن استقلال‌ کانون وکلا با وضع مقررات نابخردانه و تنظیم لوایح غیر کارشناسانه و به یغما بردن شأن وکیل دادگستری، کسب و کار دانستن شغل شریف وکالت و لزوم ثبت پروانه وکالت ذیل سامانه‌های وزارت اقتصاد تنها گوشه‌ای از این عزم و اندیشه است.

معاون حقوقی ستاد انتخابات جبهه اصلاحات استان گیلان ادامه داد: بر همگان واضح است که عضوی از جامعه جهانی بودن و همکاری های بین المللی برای به نظم درآمدن اقتصاد هر کشوری  و شکوفایی آن از اهمیت بسیار برخوردار است.

وی اظهار کرد: اما دستاورد تفکر گروهی از سیاسیون چیزی جز تحریم و قهر و انزوای جهانی نبوده و تنزل ارزش پول ملی و قطعنامه‌های بین‌المللی میوه‌ پوسیده‌ آن نوع رویکرد به مسائل حقوق بین‌الملل و سیاست خارجی است که امروز نماینده آنها با صراحت می‌گوید اعتقادی به برجام و عضویت در اف ای تی اف ندارد.

سعید پورجعفری خاطرنشان کرد: بر ما وکلای دادگستری امروز واجب است که از پیله قهر و انزوا درآییم و با سرنوشت جمعی خود لج نکنیم! ما به عنوان وارثان آن تنها نهاد سابقه‌دار مدنی ، باید برای ساختن آینده راه مدنی را پیش بگیریم و از این طریق مقابل تفکری بایستیم که خواسته یا ناخواسته ما را به عقب می‌راند و آینده را تاریک می‌سازد.

وی در پایان با دعوت مردم به مشارکت فعالانه در انتخابات گفت: بیایید بر مدار عقلانیت و با چشم امید به کارآمدی و عزم راسخ دکتر مسعود پزشکیان دست به انتخابی بزنیم که مسیر آینده روشن و منتهی به سعادت باشد.