مطالبه کارآموزان وکالت ۹۹ از رئیس قوه قضائیه در خصوص شمول آئین‌نامه اجرایی سابق لایحه استقلال
مطالبه کارآموزان وکالت ۹۹ از رئیس قوه قضائیه در خصوص شمول آئین‌نامه اجرایی سابق لایحه استقلال
عدلنامه: پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۹۹ تعدادی از کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور طی نامه‌ای از رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران مطالبه کردند.

پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۹۹ تعدادی از کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور، طی نامه‌ای از رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، مطالبه کردند.

به گزارش اختصاصی عدلنامه، در این نامه با اشاره به تعویق های سه باره آزمون وکالت ۹۹ که در شرایط سخت، فشار روانی و هزینه های سنگین را بر داوطلبان تحمیل کرده، از آئین‌نامه جدید قوه قضاییه موسوم به آئین‌نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری که در تاریخ ۶ تیر ماه سال جاری تصویب شده، انتقاد شده ‌است.

ایشان با تاکید بر زمان ثبت نام آزمون ۹۹ که تاریخ ۶ الی ۱۶ مهرماه ۹۹ بود، و با اشاره به تکالیف سنگین کارآموزی و به تأخیر انداختن شروع دوره اشتغال و کارآموزی به موجب آیین نامه اخیرالتصویب، شمول آئین‌نامه جدید را باعث پایمال شدن حقوق مکتسب پذیرفته شدگان ۹۹ دانسته‌اند و از رئیس قوه قضائیه خواستار اجرای آئین‌نامه سابق مصوب ۱۳۳۴ بر خود شده‌اند.

گفتنی‌ست نامه فوق توسط جمعی از کارآموزان ۹۹ کانون های وکلای گیلان، قم، همدان، مرکز، قزوین، یزد، لرستان، فارس، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، بوشهر، مرکزی و چهارمحال و بختیاری تهیه و تدوین شده است.