لیلا رئیسی، رئیس کانون وکلای اصفهان: حضور نمایندگان حقوقی به جای وکلا در محاکم دادگستری فاجعه بزرگی را رقم خواهد زد/ جوی که علیه کانون های وکلا ایجاد شده است منصفانه نیست
لیلا رئیسی، رئیس کانون وکلای اصفهان: حضور نمایندگان حقوقی به جای وکلا در محاکم دادگستری فاجعه بزرگی را رقم خواهد زد/ جوی که علیه کانون های وکلا ایجاد شده است منصفانه نیست
عدلنامه: رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان به همراه تعدادی از اعضای هیات مدیره و اعضای کمیسیون پارلمانی کانون وکلای دادگستری اصفهان با حضور در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان که در محل شرکت پالایش نفت اصفهان برگزار شد، پیرامون مسائل و چالش های نهاد وکالت و مسائل استان اصفهان به بحث و تبادل نظر با نمایندگان استان پرداختند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان به همراه تعدادی از اعضای هیات مدیره و اعضای کمیسیون پارلمانی کانون وکلای دادگستری اصفهان با حضور در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان که در محل شرکت پالایش نفت اصفهان برگزار شد، پیرامون مسائل و چالش های نهاد وکالت و مسائل استان اصفهان به بحث و تبادل نظر با نمایندگان استان پرداختند.

به گزارش عدلنامه و به نقل از روابط عمومی کانون وکلای اصفهان دکتر لیلا رئیسی در این نشست گفت: پروسه تربیت وکیل کارآمد بسیار با اهمیت است و بر همین اساس است که ما از شغل مقدس وکالت صحبت می کنیم.

وی افزود: تمام وکالت های تسخیری استان را حتی بسیار بیش از وظیفه ای که قانونگذار مشخص کرده است انجام می دهیم و بر عهده گرفته ایم.

رئیسی خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیتی که مسائل حقوق عامه نظیر محیط زیست، خشکسالی زاینده رود و …. داشت به دادگستری و دانشگاه آزاد اصفهان پیشنهاد عقد یک تفاهمنامه داده شد و کارگروهی در همین زمینه تشکیل دادیم که در حال حاضر به صورت تخصصی به مسئله آب زاینده رود می پردازند.

رییس کانون وکلای دادگستری اصفهان اظهار کرد: گلایه ما این است که چرا نمایندگان از ابتدا با مطرح شدن طرح تسهیل و مواردی که مربوط به کانون های وکلا بود آن را از طریق کمیسیون جهش تولید مجلس پیش بردند و چرا اساسا کمیسیون حقوقی، قضائی مجلس ورود نکرده است؟ چرا از کانون های وکلا مشورت خواهی نشد؟ در موارد نادری هم که نظر کانون ها اخذ شده اساسا به آن توجهی نشده است.

لیلا رئیسی با فاجعه خواندن حضور نمایندگان حقوقی به جای وکلا در محاکم دادگستری ادامه داد: مسئله دیگری که نهاد وکالت را با چالش جدی مواجه خواهد کرد، حضور نمایندگان حقوقی به جای وکلا در محاکم دادگستری است که فاجعه بزرگی را رقم خواهد زد.

رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان ضمن گلایه از فضایی که علیه وکلا در جامعه ایجاد شده گفت: جوی که علیه کانون های وکلا ایجاد شده است منصفانه نیست. وکلا از مردم و دلسوزان این کشور هستند. کانون وکلا و نظام حقوقی کشور یک سرمایه بزرگ ملی است و ما انتظار داریم که نمایندگان محترم، نگاهی منصفانه به حرفه وکالت و وکلا داشته باشند.