عبدلیان پور در همایش بررسی ابعاد حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه: حقوق بین الملل باید مورد بازبینی و تجدیدنظر قرار بگیرد
عبدلیان پور در همایش بررسی ابعاد حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه: حقوق بین الملل باید مورد بازبینی و تجدیدنظر قرار بگیرد
عدلنامه: رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: غزه به واسطه حملات و جنایات متعدد رژیم صهیونیستی به گورستان حقوق بشر و کنوانسیون‌های بین المللی تبدیل شده است.

به گزارش عدلنامه، حسن عبدلیان پور روز یکشنبه در همایش بررسی ابعاد حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه که در دادگستری کل قزوین برگزار شد با بیان این مطلب افزود: امروز در غزه انسانیت در حال نابودی و دفن شدن است و این در حالی است که حقوق بین الملل باید مورد بازبینی و تجدیدنظر قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: بهترین راهکار، شکایت در دیوان بین المللی کیفری یا ICC است که با عنوان تجاوز و جنایات جنگی طرح دعوی شود، هر وکیل می‌تواند در آینده نزدیک در این حوزه طرح دعوی کند.

عبدلیان پور تصریح کرد: در عراق و لبنان ما امضا جمع کردیم از کسانی که خسارت دیدند و عزیزان خودشان را از دست دادند و با امضای این وکالت‌نامه کارهای حقوقی را پیش خواهیم برد.

این مسوول ادامه داد: دغدغه سران جهان در هزاره سوم این بود که مبارزه با کمونیسم به پایان رسیده و حالا نوبت به مبارزه با تروریست رسیده است، اما متاسفانه این کشورها خودشان از تروریست‌هایی مثل صهیونیست‌ها حمایت کردند که روی هیتلر، استالین و موسولینی را سفید کرد.

عبدلیان پور بیان کرد: مساله غزه، فلسطین و دغدغه جمع نخبگان حقوق چندین مرتبه به تشکیل نشست های این چنینی منجر شده است، خوشبختانه جمعی از نخبگان و حقوقدان های بین المللی حتی از کشورهای مختلف دیگری را هم داریم که آماده پیگیری مسایل حقوقی غزه و فلسطین هستند.

رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم که رژیم صهیونیستی با اسلام و غزه و لبنان کاری ندارد، مشکل این رژیم بشر است، آنها با صراحت از واژه بمب اتم به راحتی نیز استفاده می‌کنند./ایرنا