طبق گزارش روزنامه اعتماد؛ طی دو سال گذشته دست‌کم ۲۱ وکیل مورد سوءقصد قرار گرفتند که از این تعداد ۶ وکیل به قتل رسیدند
طبق گزارش روزنامه اعتماد؛ طی دو سال گذشته دست‌کم ۲۱ وکیل مورد سوءقصد قرار گرفتند که از این تعداد ۶ وکیل به قتل رسیدند
عدلنامه: طبق بررسي‌هاي «اعتماد» از اخبار رسمي منتشر شده، طي دو سال گذشته (۱۴۰۱ و ۱۴۰۲) دست‌كم ۲۱ وكيل مورد سوءقصد قرار گرفتند كه از اين تعداد ۶ وكيل به قتل رسيدند. سال ۱۴۰۱، ۴ قتل و ۱۰ مورد سوءقصد بخشي از آمار وكلاي در معرض خطر بوده و سال ۱۴۰۲، ۲ قتل، يك مرگ مشكوك و ۴ مورد سوءقصد بخش ديگري از اين آمار بوده كه البته اين آمار به دليل رسانه‌اي شدن در دسترس قرار گرفته است.

سوءقصد به جان وکلا و قتل آنان سال‌هاست که واکنش‌های منفی از سوی این قشر داشته است. در حالی که این اتفاقات ناگوار هنوز نتوانسته عملکرد مدیران نهاد وکالت و مسوولان قضایی را تغییر دهد تا امنیت نسبی برای وکلا فراهم سازد.

طبق بررسی‌های «اعتماد» از اخبار رسمی منتشر شده، طی دو سال گذشته (۱۴۰۱ و ۱۴۰۲) دست‌کم ۲۱ وکیل مورد سوءقصد قرار گرفتند که از این تعداد ۶ وکیل به قتل رسیدند. سال ۱۴۰۱، ۴ قتل و ۱۰ مورد سوءقصد بخشی از آمار وکلای در معرض خطر بوده و سال ۱۴۰۲، ۲ قتل، یک مرگ مشکوک و ۴ مورد سوءقصد بخش دیگری از این آمار بوده که البته این آمار به دلیل رسانه‌ای شدن در دسترس قرار گرفته است.

طی چند روز گذشته نیز خبر سوءقصد به جان «افشین قاسمی»، وکیل دادگستری رسانه‌ای شده است؛ ۷ خردادماه ۱۴۰۳، قاسمی در حالی که نزدیک دفتر کار خود در سعادت‌آباد تهران بوده چند ضارب که صورت خود را پوشانده بودند به او حمله و او را مصدوم می‌کنند. تصاویر این حادثه ناگوار توسط دوربین‌های مداربسته ثبت و چند روز بعد در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود./اعتماد