شرایط معافیت از معاضدت وکلا
شرایط معافیت از معاضدت وکلا
عدلنامه : اطلاعیه شرایط معافیت از معاضدت وکلا منتشر شد .

به گزارش عدلنامه ، اطلاعیه شرایط معافیت از معاضدت وکلا ، از سوی روابط عمومی مرکز وکلای قوه قضائیه استان گیلان منتشر شد .

متن این اطلاعیه به شرح زیر می باشد :

بدینوسیله به اطلاع می رسانیم آن دسته از وکلایی که واجد شرایط معافیت معاضدت به شرح ذیل می باشند ، مدارک مستند خود را به مرکز ارائه نمایند.

الف: والدین شهدا و جانبازان ۲۵درصد به بالا و رزمندگان بالای یک سال جبهه از انجام تکالیف معاضدتی معاف هستند.

ب: جانبازان ۵ تا ۱۵ درصد ، رزمندگان تا یک سال جبهه و برادران ، خواهران و فرزندان شهدا موظفند یک پرونده معاضدتی در سال انجام و از سایر تکالیف معاف می باشند.

ج: بسیجیان شاخص و بسیجیان دارای مسئولیت که حقوق دریافت نمی نمایند تا سقف ۱۲ نفر مسئول بسیج مرکز و تایید کمیسیون معاضدت استان تا پایان دوره مسئولیت از انجام تکالیف معاضدتی معاف هستند.

د: همکارانی که در دادسراهای انتظامی مراکز استان ها مشغول هستند با معرفی و تایید دادستان انتظامی مرکز و تایید کمیسیون معاضدت استان از انجام تکالیف معاضدتی معاف می باشند.

ه: وکلای محترمی که سن آنها بالای ۷۰ سال می باشد در انجام تکالیف معاضدتی مخیر هستند.

و: خانم های باردار از زمان تایید پزشک مبنی بر بارداری تا ۱۵ ماه پس از زایمان از انجام تکالیف معاضدتی معاف می باشند.

ز: بیماران خاص و صعب العلاج با تایید پزشکی قانونی یا کارشناس معتمد کمیسیون در صورت مراجعه و درخواست معافیت ، از انجام تکالیف معاضدتی معاف می باشند.

ح: وکلای محترمی که عضو هیئت مدیره های استانی و شورای عالی بازرسان هیئت مدیره ها ، در صورتی که حقوق و مزایا دریافت نمی نمایند با تایید بازرسی و امور استان های مرکز تا پایان دوره مسئولیت ایشان از انجام تکالیف معاضدتی معاف می باشند.

ضمناً این معافیت ها مشروط به مراجعه و درخواست افراد فوق از کمیسیون های معاضدت و وکالت تسخیری استان ها می باشد.