سامانه «حراج الکترونیکی سازمان اموال تملیکی» افتتاح شد
سامانه «حراج الکترونیکی سازمان اموال تملیکی» افتتاح شد
عدلنامه: نماینده قوه قضاییه در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، از رونمایی از سامانه «حراج الکترونیکی سازمان اموال تملیکی» خبر داد و گفت: صبح امروز(یکشنبه) با حضور وزیر اقتصاد در یکی از انبارهای مربوط به اموال تملیکی تهران، این سامانه رونمایی شد.

به گزارش عدلنامه، قاسم رسولی فاضل، نماینده قوه قضاییه در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، گفت: از زمان ورود به موضوع حراج‌ها در سازمان اموال تملیکی، با توجه به این که در حراج حضوری، شائبه‌هایی وجود داشت، تاکید کردیم که باید به‌صورت الکترونیکی برگزار شود.

وی یادآور شد: در پی بازدید ریاست قوه قضاییه از انبارهای اموال تملیکی و تاکیدات ایشان، این موضوع بار دیگر جدیت پیدا کرد و با توجه به پیگیری‌های نمایندگان قوه قضاییه در سازمان اموال تملیکی، در نهایت عملیاتی شد.

نماینده قوه قضاییه در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اضافه کرد: عملیات اجرایی این سامانه برای اولین حراج الکترونیک و فرایند روزانه بودن آن انجام خواهد شد و مردم می‌توانند از همین امروز در سامانه شروع به ثبت نام کنند.

وی گفت: تاکنون حراج‌ها به‌صورت حضوری برگزار می‌شد اما از این پس حراج حضوری نخواهیم داشت و همه حراج‌ها باید به‌صورت الکترونیکی برگزار شود.

به گزارش عدلنامه، قاسم رسولی فاضل، نماینده قوه قضاییه در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، دوم آذر سال جاری، با بیان این که باید هفته‌ای یک حراج برگزار شود، افزود: حراج‌ها باید از حضوری به الکترونیک تبدیل شود. در حراج الکترونیک شاهد استقبال بیشتری از سوی افراد مختلف خواهیم بود و دایره وسیع‌تری را دربرخواهد گرفت.

وی اظهارداشت: حراج الکترونیکی نیازمند کیف پول الکترونیکی است، این کار باید با همکاری بانک مرکزی صورت گیرد، وزیر اقتصاد در این زمینه دستورات لازم را به بانک مرکزی داده است و منتظر افزایش سقف کیف پول الکترونیکی از ۵۰ میلیون تومان به یک میلیارد تومان هستیم. با تبدیل حراج حضوری به حراج الکترونیک و از هفتگی به صورت روزانه ظرف مدت ۶ ماه تا یک سال دیگر شاهد این حجم انبوه از کالاها در سازمان اموال تملیکی نخواهیم بود.

نماینده قوه قضاییه در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی درباره تعیین تکلیف خودروهای توقیفی در سازمان اموال تملیکی گفت: برای تعیین تکلیف این خودروها باید جلسه‌ای در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شود تا در این مورد تصمیم گیری شود. اگر این ستاد تعیین تکلیف این کالاها را در صلاحیت و وظایف خود ندانست، این موضوع باید در هیئت دولت مطرح و در آن جا تصمیم گیری شود. /ایرنا