زیرساخت­‌های ارتباطی می‌تواند از بسترهای آموزش حقوقی باشد
زیرساخت­‌های ارتباطی می‌تواند از بسترهای آموزش حقوقی باشد
عدلنامه : قائم مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در جمع مدیران وزارت ارتباطات و اپراتورهای سه‌ گانه تلفن همراه، بر لزوم همکاری در افزایش آگاهی و اطلاع ‌رسانی در جامعه با هدف پیشگیری از جرم و کاهش بزه‌دیدگی تاکید کرد

به گزارش عدلنامه ، در نشستی که به منظور تعیین راهبردهای همکاری مابین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، وزارت ارتباطات و اپراتورهای تلفن همراه برگزار شد، پیش ­نویس سند همکاری ۵ جانبه بررسی و بازبینی شد. یکی از مهم ترین اهداف این تفاهم­ نامه، ارسال پیامک از سوی اپراتورهای تلفن همراه به تمامی کاربران در سطح کشور با محتوای ضروری­‌ترین آموزش­‌های حقوقی است که  رضا مسعودی­‌فر ، قائم مقام معاونت پیشگیری قوه قضاییه سازوکار تولید محتوای آن را تشریح و تصریح کرد: پیام‌های آموزشی پیشگیرانه با تمرکز بر مسائل مبتلا به مردم و فراوانی پرونده­‌های قضایی است که با حضور متخصصان رسانه، حقوق، روانشناسی و جامعه ­شناسی تولید می­‌شود.

وی بر لزوم همکاری در افزایش آگاهی و اطلاع ‌رسانی در جامعه با هدف پیشگیری از جرم و کاهش بزه‌دیدگی تاکید کرد و گفت: زیرساخت­‌های ارتباطی امروز می‌تواند یکی از موثرترین بسترهای آموزش حقوقی در کشور باشد.

در این نشست که به میزبانی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار شد، حسین فلاح رئیس این سازمان نیز همکاری قوه قضاییه با بخش ICT را ظرفیت و فرصت مناسبی برشمرد که می­تواند در ارتقای دانش حقوقی جامعه موثر باشد.

نمایندگان اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل نیز ضمن اظهار نظرات خود در این خصوص و سابقه همکاری با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، بر مسئولیت اجتماعی این شرکت­‌ها در آگاهی عمومی و حقوقی مردم تاکید کردند و ضمن استقبال از همکاری با قوه قضاییه خواستار متمرکز شدن تولید محتوای ارسالی به مردم و کارشناسانه بودن آن شدند تا علاوه بر جذابیت محتوا و استقبال کاربران، بتوانیم شاهد تاثیرات مثبت آن باشیم.

در پایان این نشست مقرر شد پس از نهایی‌شدن متن سند همکاری ۵ جانبه تا هفته آینده، در مراسمی با حضور معاون اجتماعی قوه قضاییه، وزیر ارتباطات و مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه، به امضای طرفین برسد و پس از آن اجرای مفاد سند از جمله ارسال هفتگی پیامک‌های آموزشی به کاربران تلفن همراه، با تشکیل شورای مشترک آغاز شود./ایسنا