رییس کانون وکلای دادگستری گیلان طی نامه‌ای به رییس اسکودا عنوان کرد: اجرای سند راهبردی اتحادیه به انحراف کشیده شده است
رییس کانون وکلای دادگستری گیلان طی نامه‌ای به رییس اسکودا عنوان کرد: اجرای سند راهبردی اتحادیه به انحراف کشیده شده است
عدلنامه: رییس کانون وکلای دادگستری گیلان طی نامه‌ای به رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) از نحوه اجرای سند پنج‌ساله راهبردی اتحادیه انتقاد کرد.

رییس کانون وکلای دادگستری گیلان طی نامه‌ای به رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) از نحوه اجرای سند پنج‌ساله راهبردی اتحادیه انتقاد کرد.

متن نامه علیرضا امانی به شرح ذیل است:

«رئیس محترم اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران

با سلام و احترام

بازگشت به مرقومه شماره ۰۳-صادره-۱۹۷۵ مورخ ۱۴۰۳/۲/۳۰ مبنی بر ارائه موضوعات پیشنهادی به‌منظور تعیین دستورکار جلسه شورای اجرائی ماه جاری به استحضار می‌رساند:

با مروری بر مصوبات پیشین هیات عمومی، موضوع «تعیین خط مشی و سند راهبردی اتحادیه از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۵» که اردیبهشت ۱۴۰۰ در همایش همدان به تصویب رسید، جلب توجه می‌کند. در این سند و برای دوره پنج ساله، چهار هدف عمده طراحی شده و مقرر بود «شورای اجرائی»، سالانه، برنامه‌ای عملیاتی مشتمل بر اقدامات کلیدی تهیه نماید.

اگرچه همگان می‌دانیم مصائب عارضی و جانبی همواره مانع پیشبرد اهداف اساسی کانونها بوده است لیکن این سند اصولا با هدف ایجاد تغییر بنیادین و خروج کانون‌ها از دچار شدن به روزمرگی در نحوه مدیریت، تهیه و به تصویب رسید، ضمن آنکه به نظر می‌رسد از زمان تصویب سند مزبور در هیأت‌عمومی تاکنون، به‌لحاظ عدم وجود همت لازم و نیز فقدان بسترسازی، برنامه‌ریزی و نظارت مناسب و مطلوب جهت اجرا، زمینه انحراف از نیل به اهداف آرمانی ذکرشده در آن را به بار آورده است.

لذا پیشنهاد تعیین یکی از دستورجلسات شورای اجرائی پیش رو، مبنی بر تدوین یک برنامه عملیاتی سالانه مشتمل بر اقدامات کلیدی به‌منظور اجرای مصوبه صدرالذکر هیأت عمومی توسط آن شورای محترم ارائه می‌گردد.»