رییس کانون وکلای اصفهان: از شورای نگهبان می خواهیم به داد نظام حقوقی کشور برسد
رییس کانون وکلای اصفهان: از شورای نگهبان می خواهیم به داد نظام حقوقی کشور برسد
عدلنامه: دکتر لیلا رییسی، رییس کانون وکلای اصفهان، در سخنانی راجع به تصویب طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت: با توجه به اینکه اجرایی شدن ماده ۶ موجب ایجاد مشکلات جدی برای سیستم قضائی کشور می شود، مشخص نیست چرا قوه قضاییه در این مورد سکوت کرده است؟

به گزارش عدلنامه، دکتر لیلا رییسی، رییس کانون وکلای اصفهان، در سخنانی راجع به تصویب طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت:

ماده‌ی ۶ طرح تسهیل، مبتنی بر یک استنباط غلط و اشتباه از حرفه‌ی وکالت بوده و حرفه ای که ماهیت و رسالت خاص داشته را به اشتباه به عنوان حرفه ای تجاری، با هدف کسب سود تلقی نموده است.

پذیرش بی ضابطه منطقی کارآموز، دادگستری ها را با آسیب جدی روبرو می سازد.

این گفته که «وکیل بیکار مفسده بیشتری از فارغ التحصیل بیکار دارد» بارها تکرار شد و حتی روسای سابق و فعلی قوه‌ی قضائیه نیز بر آن اتفاق نظر داشتند، اما در نهایت می بینیم موثر واقع نشد.

از شورای نگهبان می خواهیم به داد نظام حقوقی کشور برسد و صدای جامعه‌ی حقوقی کشور را بشنوند و اجازه ندهد این طرح تبدیل به قانون شود.

با توجه به اینکه اجرایی شدن ماده ۶ موجب ایجاد مشکلات جدی برای سیستم قضائی کشور می شود، مشخص نیست چرا قوه قضاییه در این مورد سکوت کرده است؟ /وکلاپرس