رئیس کل دادگستری گلستان مطرح کرد: از درون منزل در جلسه دادگاه شرکت کنید
رئیس کل دادگستری گلستان مطرح کرد: از درون منزل در جلسه دادگاه شرکت کنید
عدلنامه: رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به برگزاری بیش از ۵ هزار جلسه رسیدگی الکترونیکی در دادگاه های استان گلستان، گفت: شرایط شرکت در جلسه دادگاه به صورت غیرحضوری برای مردم فراهم شده است.

به گزارش عدلنامه، حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری گلستان، با اشاره به سیاست قوه قضائیه برای کمک به سلامت و رعایت شرایط جامعه در مواقع مختلف، گفت: ما نیز در شرایط کرونایی در کنار کادر درمان و مردم، تلاش داریم شرایطی را فراهم کنیم که دغدغه های کرونایی در محاکم قضایی کاهش یابد.

وی با بیان اینکه امسال ۵ هزار و ۶۱۷ جلسه دادگاه در استان، اینترنتی برگزار شده است، افزود: در دادگاه‌های الکترونیک یا همان آنلاین، طرفین پرونده به صورت تصویری در جلسه رسیدگی شرکت می کنند و دفاعیات، اظهارات و مستندات خود را به قاضی ارائه می دهند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد: این دادگاه ها به منظور کاهش رفت و آمد به دادگستری‌ها، جلوگیری از خروج غیرضروری مردم از خانه در شرایط کرونا و صرفه جویی در وقت مردم و هزینه‌ها برگزارمی شود.

 این مقام ارشد قضایی استان با اشاره به این که از تیرماه امسال بستر برای برگزاری دادگاه آنلاین برای همه پرونده‌ها در استان فراهم شده است، افزود: کسانی که در محاکم استان پرونده دارند و می‌خواهند غیرحضوری در دادگاه شرکت کنند، درخواست خود را به قاضی پرونده اعلام می‌کنند و شرایط برای شرکت غیرحضوری آنان فراهم می‌شود.

آسیابی ادامه داد: همچنین در این مدت بیش از ۲۶ هزار نفر هم گواهی سوء پیشینه خود را در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون نیاز به خروج از منزل یعنی اینترنتی، دریافت کردند. /ایسنا