رئیس پلیس فتا: فروش اقلام پیشگیری از بارداری در فضای مجازی جرم است
رئیس پلیس فتا: فروش اقلام پیشگیری از بارداری در فضای مجازی جرم است
عدلنامه: سردار وحید مجید رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی کل کشور، گفت: هرگونه توزیع، فروش و تبلیغ اقلام پیشگیری از بارداری در فضای مجازی جرم است و حتما با آن برخورد قاطعانه می‌شود.

به گزارش عدلنامه، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی کل کشور، درباره فروش اقلام پیشگیری از بارداری در فضای مجازی، اظهار کرد: هرگونه توزیع، فروش و تبلیغ اقلام پیشگیری از بارداری در فضای مجازی جرم است و حتما با آن برخورد قاطعانه می‌شود.

سردار مجید گفت: طی دو ماه گذشته یک طرح عملیاتی داشتیم و در ۱۰۰ کارگروه ویژه پلیس فتا، با فروش دارو و اقلام بهداشتی در فضای مجازی برخورد کردیم.وی با تاکید بر این که فروش کلیه داروها و اقلام پیشگیری از بارداری در فضای مجازی جرم است، افزود: هیچ سایت و کانالی اجازه فروش دارو را در فضای مجازی ندارد.

سردار مجید با اشاره به این که ۶ نفر را در حوزه فروش دارو سقط جنین، در فضای مجازی دستگیر کردیم، ادامه داد: این افراد در استان‌های البرز، تهران و کرمانشاه بودند و برخوردها همچنان با همکاری سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت ادامه دارد.

گفتنی است؛ براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هرگونه توزیع رایگان و یارانه‌ای اقلام پیشگیری از بارداری در مراکز بهداشت و داروخانه‌ها ممنوع شده و ممکن است همین مسئله زمینه خرید و فروش این اقلام را به صورت غیر قانونی در فضای مجازی باز کند./انتخاب