رئیس سازمان بازرسی در دیدار با قضات بندر ترکمن: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و نهادهای ارفاقی، مورد توجه قرار گیرد
رئیس سازمان بازرسی در دیدار با قضات بندر ترکمن: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و نهادهای ارفاقی، مورد توجه قرار گیرد
عدلنامه: دکتر خدائیان ، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری شهرستان بندر ترکمن با تشکر از اقدامات صورت گرفته و با اشاره به جایگاه خطیر امر قضاوت، تصریح کرد که همه مسئولان دستگاه قضایی به دنبال رفع مشکلات کارکنان هستند و تلاش‌ها و پیگیری‌ها در این زمینه در حال انجام است.

به گزارش عدلنامه، دکتر خدائیان ، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری شهرستان بندر ترکمن با تشکر از اقدامات صورت گرفته و با اشاره به جایگاه خطیر امر قضاوت، تصریح کرد که همه مسئولان دستگاه قضایی به دنبال رفع مشکلات کارکنان هستند و تلاش‌ها و پیگیری‌ها در این زمینه در حال انجام است.

وی در ادامه بر توجه به اتقان آراء ، کاهش اطاله دادرسی، کاهش جمعیت کیفری و حفاظت از اراضی ملی در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه تاکید کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه رای باید با دقت لازم و بررسی‌های همه جانبه صادر شود، گفت: کاهش اطاله دادرسی با در نظر گرفتن تدابیر لازم در دستور کار قرار گیرد.

وی به نقش مهم پیشگیری از وقوع جرم در کاهش اطاله دادرسی اشاره کرد و افزود: پیشگیری از وقوع جرم نقش مهمی در کاهش اطاله دادرسی دارد و باید اقدامات پیشگیرانه مورد توجه باشد.

خدائیان تاکید کرد: گاهی با آموزش و ارتقای آگاهی‌های عمومی می‌توان موجبات کاهش ورودی را فراهم کرد.

وی از کاهش جمعیت کیفری به عنوان اقدامی مهم در دوران تحول و تعالی یاد کرد و خطاب به قضات گفت: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و نهادهای ارفاقی با توجه به ظرفیت‌های موجود در قانون، مورد توجه قرار گیرد.

خدائیان بر لزوم حفاظت از اراضی ملی، منابع طبیعی و حریم دریا با اقدامات پیشگیرانه و تشریک مساعی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: سازمان بازرسی کل کشور اگر در هر بخشی با سوءجریان مواجه شد، به موضوع ورود می‌کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: اگر مسئولان به وظیفه خود به درستی عمل کنند، زمین خواری و تصرف اراضی ملی صورت نخواهد گرفت و قطعا سازمان بازرسی با جدیت به ترک فعل‌های صورت گرفته در این زمینه ورود می‌کند.

عضو شورای عالی قوه قضاییه خطاب به قضات و کارکنان دادگستری بندر ترکمن بر اهتمام ویژه در اجرای طرح تحول قضایی تاکید کرد.

گفتنی است، رئیس کل دادگستری، نماینده قضات، کارکنان و شورای حل اختلاف شهرستان بندر ترکمن، پیش از سخنرانی دکتر خدائیان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. /ایسنا