حجت الاسلام کثیرلو رئیس کل دادگستری استان اردبیل شد
حجت الاسلام کثیرلو رئیس کل دادگستری استان اردبیل شد
عدلنامه : با حضور معاون اول قوه قضائیه و استاندار اردبیل با تقدیر از زحمات ناصر عتباتی رئیس کل سابق دادگستری استان اردبیل، حجت‌الاسلام کثیرلو به عنوان رئیس کل جدید دادگستری اردبیل معرفی شد.

به گزارش عدلنامه ، آئین معارفه و تودیع رؤسای سابق و جدید دادگستری استان اردبیل در سالن ولایت اردبیل برگزار شد تا ناصر عتباتی به عنوان رئیس جدید دادگستری استان آذربایجان غربی حکم جدیدی گرفته و حجت‌الاسلام حسین کثیرلو به عنوان رئیس کل دادگستری استان اردبیل معرفی و فعالیت خود را آغاز کند.

در این مراسم رئیس جدید دادگستری استان اردبیل با اشاره به سابقه ۲۴ ساله خدمات خود در قوه قضائیه و ریاست دادگستری استان‌های همدان و قزوین اظهار کرد: خوشحال هستم که در سال‌های پایانی خدمت خود در استان اردبیل و در خدمت مردم مذهبی و متدین این شهر ولایت مدار هستم.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو تصریح کرد: جای مباهات است که در این استان که سه هزار و ۴۰۰ شهید، ۱۲ هزار جانباز و ۷۵۰ آزاده دارد، خدمتی هر چند ناچیز را به اهالی این استان ارائه کنیم تا در مسیر توفیق الهی ، بتوانیم با رویکرد جدید ، سیاست‌های قوه قضائیه را پیش ببریم.

وی به سند تحول قضائی در سطح ملی اشاره کرد و گفت: سعی خواهیم کرد در راستای این سند به تکلیف شرعی و دینی خود عمل کرده و در حقیقت راهکارهای اجرایی این سند را مهیا کنیم.

رئیس جدید دادگستری استان اردبیل افزود: رویکرد اول ما در استان اردبیل تلاش برای حمایت از فعالان عرصه تولید و کارآفرینی خواهد بود تا در سال مزین به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها بتوانیم ضمن رفع موانع پیش رو با تعامل و همراهی بیشتر کارها را به شکل شایسته به انجام برسانیم.

کثیرلو در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: به صورت مرتب از واحدهای صنعتی و تولیدی استان بازدیدهایی را خواهیم داشت تا با همراهی مسئولان اجرایی و مدیران پرتلاش ، موانع احتمالی را از سر راه تولید و سرمایه‌گذاری‌ها برداریم.

وی اجرای مصوبات ریاست قوه قضائیه را دیگر رویکرد و برنامه خود در این استان اعلام کرد و ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم و تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌ها و رویکردهای ما در این استان خواهد بود.

کثیرلو به برخورد جدی با مفاسد اقتصادی، مالی و اخلاقی اشاره کرد و گفت: به صورت جدی و بدون مماشات در این عرصه با متخلفان و افراد دخیل برخورد خواهیم کرد.

وی تقویت امنیت را در همه حوزه‌ها یادآور شد و اضافه کرد: امنیت خط قرمز ما خواهد بود و با بر هم زنندگان امنیت و آرامش جامعه بدون مماشات برخوردی جدی و قاطع خواهیم داشت.

کثیرلو نزدیکی انتخابات و ضرورت تأمین امنیت پایدار را یادآور شد و بیان کرد: در این زمینه با تشکیل جلسات متعدد سعی و تلاش مان بر این خواهد بود تا در انتخابات ۲۸ خرداد ، فضای رقابتی با جلب مشارکت بیشتر مردم مهیا شده و از هرگونه ناامنی جلوگیری شود.

رئیس جدید دادگستری استان اردبیل ، کاهش جمعیت کیفری زندانیان را به عنوان رویکرد دیگر دستگاه قضا بیان کرد و افزود: وجود دو هزار و ۷۰۰ زندانی در شأن استان اردبیل و مردم متدین این استان نیست و باید از ظرفیت‌های قانونی و راهکارهای جایگزین در کاهش جمعیت کیفری بهره برد.