برخورد موتورسیکلت با گوسفندان منجر به قتل شبه عمد شد/ «چوپان» در انتظار کمک‌ خیرین
برخورد موتورسیکلت با گوسفندان منجر به قتل شبه عمد شد/ «چوپان» در انتظار کمک‌ خیرین
عدلنامه: یک چوپان که از آذرماه سال گذشته به دلیل قتل شبه عمد راکب موتورسیکلت در برخورد با گله‌اش، در زندان منوجان استان کرمان به سر می برد، برای آزادی نیازمند کمک‌های مردمی به ستاد دیه کشور است. 

مددجوی کرمانی از دوم آذرماه سال ۱۴۰۲ در زندان منوجان محبوس است. او چوپان بوده  و دارای  ۳ فرزند است که دو فرزند معلول ذهنی تحت پوشش بهزیستی  و مدرک تحصیلی نهضت سواد آموزی دارد و  ساکن شهرستان منوجان روستای خسرو آباد است.

محمد در سال گذشته در حین چرا با گله گوسفندش از جاده عبور می کرده که متاسفانه موتورسیکلت سواری  با سرعت زیاد در حال عبور بوده و به گوسفندانش برخورد می کند. در اثر واژگونی موتورسیکلت، راکب موتور سیکلت فوت کرده و بعد از آن زندانی با اتهام عدم نظامات دولتی به پنجاه درصد دیه محکوم شده و بدلیل اینکه شغلش چوپانی است و هیچ منبع درآمدی ندارد، توانایی پرداخت دیه را ندارد.

او خانواده‌ای بسیار مستضعف در روستا دارد و خودش ایثارگر است و تنها منبع درآمدش حقوق مستمری ناچیز بهزیستی به فرزندانش و یارانه دریافتی اش است.

این مددجو که شرایط زندگی مناسبی ندارد و خانواده اولیای دم نیز این مطلب را تایید می‌کند، ضمن مذاکره با او در صورت دریافت مبلغی از دیه حاضر به تخفیف مابقی آن هستند.

پرونده در مرجع قضایی منوجان مطرح است و بدلیل اینکه توانایی پرداخت قسط و ضمانت لازم را نداشته است؛ تقاضای اعسار نداده و شکات اعلام کرده اند که با همان مبلغ توافق شده سال گذشته اعلام رضایت می کنند.

او در این مدت از اخلاق و رفتار خوبی برخوردار بوده و  مورد تائید مسئولین زندان است و طبق بررسی‌های به عمل آمده از وضعیت زندانی و خانواده او و بیمار بودن دو فرزندش و اینکه سابقه ایثارگری هم دارد، استحقاق مساعدت بلاعوض را دارد، ضمن اینکه خانواده ای آبرومندی هم دارد.

کل مبلغ بدهی او ۶ میلیارد ریال است که شاکی دو میلیارد و دویست میلیون ریال را تخفیف داده و ستاد دیه استان هم ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک کرده است.  این مددجو  برای آزادی نیازمند کمک یک میلیارد و سیصد میلیون ریال (۱۳۰ میلیون تومان) است.

نیکوکارانی که تمایل دارند برای کمک به این زندانی همیار ستاد مردمی دیه کشور باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی‌ خود را از طریق شماره‌های ۷۴/۷۴ (بانک ملت)، ۷۷۷۷ (بانک تجارت)، ۵۵۵۵۵ (بانک ملی) یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۱۷۵۰۳ (بانک ملی) به حساب ستاد دیه کشور واریز کرده و در ثواب این اقدام خداپسندانه مشارکت کنند. همچنین روابط عمومی ستاد دیه کشور با شماره تماس ۰۲۱۸۸۹۱۶۰۱۲ پاسخگوی سوالات شما خیرین در این زمینه خواهد بود./ایسنا