برای اولین‌بار در تاریخ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برکنار شد
برای اولین‌بار در تاریخ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برکنار شد
عدلنامه: «کوین مک‌کارتی» با ۲۱۶ رأی موافق و ۲۱۰ رأی مخالف توسط قانون‌گذاران آمریکایی از ریاست مجلس نمایندگان برکنار شد تا لقب کوتاه‌ترین زمان حضور در این سمت از سال ۱۸۷۶، یعنی تنها ۲۶۹ روز، به او تعلق بگیرد. این اولین بار در تاریخ آمریکاست که رئیس مجلس نمایندگان برکنار می‌شود.

«کوین مک‌کارتی» با ۲۱۶ رأی موافق و ۲۱۰ رأی مخالف توسط قانون‌گذاران آمریکایی از ریاست مجلس نمایندگان برکنار شد تا لقب کوتاه‌ترین زمان حضور در این سمت از سال ۱۸۷۶، یعنی تنها ۲۶۹ روز، به او تعلق بگیرد. این اولین بار در تاریخ آمریکاست که رئیس مجلس نمایندگان برکنار می‌شود.

پای ترامپ در میان است؟ «مت گاتز» عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان که حزب آن اکثریت مجلس را در دست دارد، طرح موسوم به «درخواست تخلیه» را به رأی گذاشت و مک‌کارتی را که هم‌حزبی خودش است برکنار کرد. او این کار را پس از آن‌ انجام داد که مک‌کارتی با تکیه بر حزب رقیبِ خود و هم‌سوی بایدن یعنی دموکرات‌ها طرح بودجۀ موقت را برای جلوگیری از تعطیلی دولت تصویب کرد. گاتز در نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا در این باره از ترامپ مشورت گرفته یا نه، گفت که با او در ارتباط است.
درخواست تخلیه چیست؟ درخواست تخلیه ابزاری نادر و قوی است که تنها ۲ بار در قرن گذشته علیه رؤسای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان مطرح شده، اما آن‌ها در سال‌های اخیر از این طرح به‌عنوان سلاحی علیه رهبران خود استفاده کرده‌اند./فارس