افتتاح شعبه صلحی شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی شورای حل اختلاف استان تهران
افتتاح شعبه صلحی شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی شورای حل اختلاف استان تهران
عدلنامه : شعبه ویژه صلحی انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی ایران افتتاح شد.

به گزارش عدلنامه ، مراسم افتتاح شعبه صلحی ۲۶۳۶ انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی ایران با حضور مهدوی ، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان تهران و دیگر مقامات و مسئولان ، در محل ساختمان انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی ایران برگزار شد.

 غلامرضا مهدوی ، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان تهران ، افزود: ما در دادسراهای تهران ۵۵ شعبه صلح و سازش مستقر کردیم و در ۳۲ اتحادیه و صنف ، شعبه ویژه صلح و سازش داریم که شاهد برکات بسیار آنها بوده ایم.

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران خاطرنشان کرد: آماری که ما داریم در این ۳۲ شعبه مستقر در اصناف ، شاید به تعداد انگشت دو دست پرونده به دادسرا برنگشته است، یعنی پرونده‌ها در همان شعبه منتهی به صلح و سازش شده و تا حالا از این شعب هیچگونه شکایتی نداشته‌ایم و این نقطه قوت شعب مستقر در اتحادیه‌ها و اصناف است.

مهدوی تاکید کرد: اگر دیگر اصناف هم بخواهند ، این امکان را داریم تا با طی مراحل قانونی ، شعب شورای حل اختلاف در آن اتحادیه‌ها را راه اندازی کنیم تا کار مردم توسط خود مردم به انجام برسد.

وی در ادامه بیان کرد: همگان می‌دانیم وقتی مردم به این شعب صنفی مراجعه می‌کنند ، چون از جنس خودشان است ، بهتر و راحت‌تر به سازش می‌رسند در حالیکه هرگونه تصمیمی که اعضاء شعبه شورای حل اختلاف می‌گیرند به عنوان سند رسمی قضایی تلقی می‌شود، چه در قالب صورتجلسه اصلاحی یا گزارش صلح و سازش باشد.

در ادامه مراسم، ضیائی رئیس شعبه شورای حل اختلاف ویژه دعاوی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی طی سخنانی به ضرورت وجود مرجع حقوقی تخصصی برای رسیدگی به آنها اشاره کرد و گفت: از آنجا که در دو سال گذشته و با درایت ریاست قوه قضائیه موفق به تأسیس شعبه دریانوردی در شورای حل اختلاف شدند و آن مجموعه در خدمات خود موفق عمل کرد، لذا تلاش ما برای ایجاد مرجع حقوقی تخصصی افزایش یافت چرا که بسیاری از اختلافات متصدیان حمل و نقل را می‌توان با صلح و سازش به انجام رساند.

وی در ادامه اظهار کرد: نظر به آنکه آموزش و حل اختلاف بین اعضاء در اساسنامه انجمن آمده است، لذا بر آن شدیم تا شعبه حل اختلاف را در این مجموعه دایر کنیم که در زمان تصدی آیت الله رئیسی و همکاری آقای دکتر مهدوی این مهم به انجام رسید.

وی افزود: حالا که این ظرفیت در راستای سیاست‌های کلان دستگاه قضایی فراهم و این شعبه تأسیس شده از تمام مقامات قضایی و مسئولین حمل و نقل به پاس اعتماد به این مجموعه کمال تشکر را دارم.

در پایان این مراسم، احکام اعضاء و دبیر شعبه به ایشان اعطا گردید و شعبه ویژه صلحی انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی ایران افتتاح شد.