آیت الله حسینی مازندرانی در گفت و گو با عدلنامه: اعمال مجازات های جایگزین حبس توسعه یابد/آزادسازی انفال ستودنی است
آیت الله حسینی مازندرانی در گفت و گو با عدلنامه: اعمال مجازات های جایگزین حبس توسعه یابد/آزادسازی انفال ستودنی است
عدلنامه: آیت الله حسینی مازندرانی در گفت و گوی اختصاصی با عدلنامه با تقدیر از عملکرد قوه قضائیه طی چند سال اخیر گفت: آقای محسنی اژه ای اقدامات مثبت و تحول گرایانه قوه قضائیه را تداوم بخشیدند و در حال ایجاد نوگرایی در دستگاه قضا هستند.

آیت الله حسینی مازندرانی در گفت و گوی اختصاصی با عدلنامه با تقدیر از عملکرد قوه قضائیه طی چند سال اخیر گفت: آقای محسنی اژه ای اقدامات مثبت و تحول گرایانه قوه قضائیه را تداوم بخشیدند و در حال ایجاد نوگرایی در دستگاه قضا هستند.

وی با اشاره به دستورات رئیس عدلیه مبنی بر خدمات اجتماع محور و عام‌المنفعه ادامه داد: برای مثال دستورات ایشان پیرامون بررسی قانونی خدمات عام المنفعه به جای حبس، اقدام شایسته ای بود. بهتر است برخی از محکومان به جای رفتن به زندان، مشمول مجازات جایگزین حبس شوند و از هنر، مهارت و توان مالی آن‌ها در راستای نفع اجتماعی بهره گرفته شود تا خود محکوم در فضای نامناسب و خانواده اش در خلأ نبود وی آسیب نبینند و هم جامعه از قِبَل وی به انتفاع برسد و محکومین هم به طریق صحیحی متنبه گردند.

ایشان دستور رئیس جمهوری پیرامون آزادسازی سواحل استان های ساحلی را ستود و عنوان کرد: در موضوع آزادسازی انفال قوای قضائیه و مجریه بسیار خوب عمل کردند. متأسفانه در شرایطی که مردم با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می کنند و حتی بسیاری از آن ها یک خانه ساده ندارند، برخی از دستگاه های اجرایی و اشخاص حقیقی و حقوقی سواحل را محاصره کرده بودند که این دستور ریاست محترم جمهور و حمایت و همراهی دستگاه قضا در تحقق این دستور می تواند عدالت اجتماعی و حقوق برابر ملت را در استفاده از انفال به ارمغان آورد و طعم شیرین عدالت و برابری در برابر قانون را به آحاد جامعه اسلامی بچشاند و مردم را در حمایت از نظام اسلامی مصمم تر و به آینده ای روشن‌‌امیدوارتر کند.

تولیت حوزه علمیه شهر ری در پایان گفت: از قوه قضائیه انتظار می رود در تداوم این اقدامات ارزشمند، به صورت ویژه در خصوص پدیده های کوه خواری، جنگل خواری و ساحل خواری به سرعت و با دقت کافی اقدام کرده تا دست‌ سودجویان از بیت المال و حریم انفال کوتاه شود و منافع عام آن برای همه مردم تضمین گردد.