دکتر کوشا در دیدار اعضای شورای مرکزی حزب اسلامی قانون:  خروجی قانون تسهیل، نشان از کار غیرتخصصی در این قانون است/ آیا باید وکیل بیکار و بی‌سواد تحویل جامعه داد؟!
دکتر کوشا در دیدار اعضای شورای مرکزی حزب اسلامی قانون:  خروجی قانون تسهیل، نشان از کار غیرتخصصی در این قانون است/ آیا باید وکیل بیکار و بی‌سواد تحویل جامعه داد؟!
عدلنامه: رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران ضمن انتقاد از قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت: خروجی برخی قوانین از جمله قانون تسهیل نشان می‌دهد که کار تخصصی در مورد آن صورت نگرفته است. با تصویب این قانون، وکالت در زمره کسب‌وکارها قرار گرفت. مگر وکیل دادگستری، کاسب و دادگاه، محل کسب است؟! نباید به موضوع وکالت که شاخص بررسی عدالت و حقوق بشر در کشورهاست، نگاه اقتصادی داشت، نگاهی که متاسفانه در بخشی از قوا وجود دارد.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در دیدار اعضای شورای مرکزی «حزب اسلامی قانون» ضمن تشریح فعالیت‌های این اتحادیه تاکید کرد: اسکودا سازمانی مردم‌نهاد است که به صورت قانونی تاسیس شده و کار صنفی و نه سیاسی در آن دنبال می‌شود.

دکتر کوشا در ادامه ضمن انتقاد از قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها که امکان استفاده از نماینده حقوقی به جای وکیل را برای شرکت‌های بخش خصوصی فراهم کرده است، گفت: کار وکیل دادگستری دفاع از حقوق مردم و نیز حقوق اجتماعی آنهاست، لذا فردی که در مقام دفاع قرار می‌گیرد باید از تخصص لازم برخوردار باشد، امری که طی سال‌های اخیر با مخاطراتی مواجه شده است. دفاع غیر تخصصی موجب تضییع حقوق مردم و غیر عقلانی است.

 

▪️عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی همچنین با انتقاد از قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که موجب حذف ظرفیت آزمون پذیرش کارآموزان وکالت شده است، گفت: مجلس باید تبلور اراده مردم در اداره کشور باشد اما متاسفانه قوانینی در مجلس گذشته(دوره یازدهم) وضع شد که خواست مردم نبود. وقتی قانونی از اراده مردم پشتیبانی نکند محکوم به شکست بوده و فاقد اثر است.

 

▪️رئیس اسکودا با تاکید بر اینکه خروجی برخی قوانین از جمله قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار نشان می‌دهد که کار تخصصی در مورد آن صورت نگرفته است، گفت: طراحان قانون تسهیل مدعی افزایش اشتغال در کشور بودند، اما آیا این مسئله را در سایر مشاغل نیز دنبال کردند؟ با تصویب این قانون، وکالت در زمره کسب‌وکارها قرار گرفت. مگر وکیل دادگستری، کاسب و دادگاه، محل کسب است؟! نباید به موضوع وکالت که شاخص بررسی عدالت و حقوق بشر در کشورهاست، نگاه اقتصادی داشت.

 

▪️دکتر کوشا تصریح کرد: بر اساس قانون تسهیل، ما سال گذشته بیش از ۱۳ هزار و ۷۰۰ کارآموز وکالت را پذیرش کردیم. اما این کارآموزان کجا باید آموزش ببینند و آیا قوه قضائیه قادر به پذیرش این افراد است؟ آیا این کارآموزان می‌توانند به درستی آموزش ببینند که بتوانند از حقوق موکل خود دفاع کنند؟ هدف از قانون تسهیل افزایش میزان اشتغال در حرفه وکالت بود اما آیا باید وکیل بیکار و بی‌سواد تحویل جامعه داد؟

 

▪️در ادامه این جلسه نیز حجت‌الاسلام والمسلمین علی اشرف تیموری‌تبار، دبیر شورای مرکزی حزب اسلامی قانون ضمن تشریح اهداف تاسیس این حزب، گفت: حزب ما با هدف رفع نواقص کشور در حوزه قانونگذاری شکل گرفته است.

 

 

@skoodaa | روابط عمومی اسکودا????