در راستای حفظ حقوق بیت المال صورت گرفت؛ بازدید از اراضی ملی تحت تصرف افراد حقیقی در جنگل های فتاتو خمام
در راستای حفظ حقوق بیت المال صورت گرفت؛ بازدید از اراضی ملی تحت تصرف افراد حقیقی در جنگل های فتاتو خمام
عدلنامه: قاضی نراقی رئیس شعبه ۱۰۱ کیفری دو شهرستان خمام با حضور مأمورین حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی روز چهارشنبه  مورخ ۲۰ تیر از جنگل های منطقه فتاتو بازدید میدانی بعمل آورد.

به گزارش عدلنامه؛ قاضی نراقی رئیس شعبه ۱۰۱ کیفری دو شهرستان خمام با حضور مأمورین حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی روز چهارشنبه  مورخ ۲۰ تیر از جنگل های منطقه فتاتو بازدید میدانی بعمل آورد.

جنگل های فتاتو از سه طرف به شهرستان های رشت، بندرانزلی و خمام متصل است،که حدود ۴۸۰ هکتار وسعت دارد و ثبت ملی شده است. این جنگل ها از گونه های پهن برگ هیرکانی محسوب می شوند و بسیار ارزشمند هستند.

یکی از مشکلات اراضی حاشیه جنگل فتاتو برخی ادعاها درباره مالکیت این اراضی است که با توجه به اینکه عمده اسناد مطرح شده و فروشنامه ها، بر اساس نسق های قدیمی بوده و این نسق ها فاقد حدود اربعه می باشد، متاسفانه برخی از سودجویان با دست آویز کردن همین موضوع اقدام به فروش اراضی ملی به افراد غیر بومی می کنند!

در این بازدید بیش از ده ها  فقره پرونده تخلف با محوریت تصرف اراضی ملی حاشیه جنگل فتاتو و نیز رفع تصرف اراضی حاشیه تالاب انزلی در دست بررسی قرار گرفت