کوشا در جلسه شورای اجرایی اسکودا: باید از نگاه ممتاز پزشکیان در راستای تعالی نهاد وکالت استفاده کرد
کوشا در جلسه شورای اجرایی اسکودا: باید از نگاه ممتاز پزشکیان در راستای تعالی نهاد وکالت استفاده کرد
عدلنامه: رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران ضمن تبریک انتخاب دکتر پزشکیان به عنوان رئیس جمهوری تاکید کرد: باید از نگاه ممتاز ایشان در حوزه وکالت در راستای تعالی نهاد وکالت استفاده کرد.

به گزارش عدلنامه و به نقل از روابط عمومی اسکودا، جعفر کوشا صبح امروز پنجشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۳ در ابتدای جلسه شورای اجرایی اسکودا ضمن تسلیت ایام محرم، به انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم اشاره کرد و گفت: ابتدا جا دارد انتخاب دکتر پزشکیان را به عنوان نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض کنم. ایشان انسانی مومن و معتدل است که نگاه ممتازی در حوزه وکالت دارند و این نگاه را در سخنان ایشان در نشست‌های هیات عمومی اسکودا می‌توان مشاهده کرد؛ لذا باید از این ظرفیت در راستای تعالی نهاد وکالت استفاده کرد.

رئیس اسکودا اظهار امیدواری کرد که پس از استقرار دکتر پزشکیان در قوه مجریه، در جلسه‌ای، دغدغه‌های نهاد وکالت با ایشان مطرح و در راستای کاهش این دغدغه‌ها و تقویت کانون وکلا از آن بهره گرفت.

کوشا همچنین در ادامه به پرونده‌های تشکیل شده علیه اسکودا اشاره کرد و گفت: نظر به این پرونده‌ها، لازم است که یک دفتر حقوقی قوی در اسکودا تشکیل شد تا بتوانیم از ظرفیت وکلای خبره در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جلسه اخیر هیات رئیسه اسکودا با حقوقدان و وکلای دادگستری راه‌یافته به مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در دوره دوازدهم مجلس در حدود ۴۰ حقوقدان و وکیل دادگستری به مجلس راه یافته‌اند. این مسئله ظرفیت خوبی است که باید از آن استفاده کنیم. در همین زمینه ابتدای هفته جاری جلسه‌ای را با حضور هفت نماینده وکیل و حقوقدان در محل اتحادیه تشکیل دادیم که جلسه بسیار موثر و مطلوبی بود و توانستیم برخی موضوعات را با هم هماهنگ کنیم.

رئیس اسکودا تصریح کرد: یکی از این موضوعات، ضرورت تشکیل فراکسیون حقوقدانان و وکلای دادگستری در مجلس بود که بتوانیم دغدغه‌ها و چالش‌های پیش آمده علیه نهاد وکالت را از طریق این فراکسیون دنبال کنیم که مقرر شد نمایندگان این موضوع را در مجلس مطرح و این فراکسیون تشکیل شود.

کوشا ضمن اظهار امیدواری نسبت به اینکه چالش‌های نهاد وکالت در دوره جدید مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان وکیل و حقوقدان مجلس رفع شود، درعین حال از هیات مدیره کانون‌های وکلای دادگستری در سراسر کشور خواست با نمایندگان مجلس در حوزه‌های انتخابیه خود جلسات مستمر و تعاملات خوبی داشته باشند تا از این طریق، پیشبرد امور نهاد وکالت از مسیر قوه مقننه تسهیل شود.

وی در ادامه به نشست اخیر خود با معاونت حقوقی فراجا اشاره کرد و افزود: در این جلسه مسائل مختلفی از جمله تجهیز دفاعی وکلا، تعقیب پرونده‌ها در همکاری با وکلا و نیز کارهای پژوهشی مطرح و نتایج خوبی نیز حاصل شد. همچنین مقرر شد در سطح استان‌ها نیز روسای کانون‌های وکلای دادگستری با پلیس پیشگیری جلسات و تعاملاتی داشته باشند تا به پیشبرد امور کمک کند./اسکودا