وکیل محسن برهانی به زندان قم منتقل شد
وکیل محسن برهانی به زندان قم منتقل شد
عدلنامه: وکیل محسن برهانی حقوقدان و وکیل دادگستری که روز ۱۷ تیر ماه بازداشت شده بود، با موافقت و دستور دادستان ویژه روحانیت به زندان قم منتقل شد.

احمد برهانی برادر دکتر محسن برهانی روز ۱۷ تیر ماه از بازداشت برادرش خبر داد و در استوری اینستاگرامش نوشت: بالاخره پس از فراز و نشیب های بسیار و با وجود باقی ماندن اشکالاتی در پرونده دکتر محسن برهانی بازداشت شد.

چندی پس از انتشار خبر بازداشت دکتر برهانی قوه قضائیه در اطلاعیه ای اعلام کرد: محسن برهانی به منظور اجرای حکم قطعی دادگاه، احضار و به زندان معرفی شده است.

یک روز بعد از انتشار خبر بازداشت دکتر محسن برهانی، روزنامه اعتماد مصاحبه ای با دکتر برهانی ساعاتی قبل از بازداشتش منتشر کرد که در آن دکتر برهانی، جزئیات ۶ پرونده تشکیل شده علیه خودش را تشریح کرده بود و طبق اعلام دکتر برهانی، وی به بیش از ۱۳ ماه حبس محکوم شده است.

با گذشت حدود دو هفته از زمان زندانی شدن دکتر برهانی، با موافقت و دستور دادستان ویژه روحانیت و طبق قانون آیین دادرسی کیفری وی از بازداشتگاه اوین به زندان قم منتقل شد.

طبق تبصره ۳ ماده ۵۱۳ قانون آیین دادرسی کیفری، درصورتی‌که محل اقامت محکوم به حبس، خارج از حوزه دادگاه صادرکننده حکم باشد، نامبرده برای تحمل ادامه حبس به زندان محل اقامت خود منتقل می‌شود؛ مگر اینکه این امر موجب مفسده باشد که در این صورت با تشخیص قاضی صادرکننده رأی قطعی به نزدیک‌ترین زندان به محل اقامت خود منتقل می‌شود. هزینه انتقال از محل اعتبارات قوه قضاییه پرداخت می‌شود.

رسانه عبدی مدیا در این خصوص نوشت: از آنجا که حجت الاسلام والمسلمین دکتر محسن برهانی وکیل محترم دادگستری، آدرس محل سکونت خود را قم اعلام کرده بود، طبق قانون آیین دادرسی کیفری و برای تسهیل در ارتباط خانواده با موافقت و دستور دادستان ویژه روحانیت، وی از بازداشتگاه اوین به زندان قم منتقل شد./وکلاپرس