انتشار گزارش برنامه ها و فعالیت های معاونت قانون اساسی معاون حقوقی رئیس جمهور در قالب کتابی با عنوان «در مسیر پاسداشت خون بهای ملت»   
انتشار گزارش برنامه ها و فعالیت های معاونت قانون اساسی معاون حقوقی رئیس جمهور در قالب کتابی با عنوان «در مسیر پاسداشت خون بهای ملت»   
عدلنامه: معاونت قانون اساسی معاون حقوقی رئیس جمهور، گزارشی از برنامه ها و اقدامات خود را در قالب كتابی با عنوان "در مسیر پاسداشت خون بهای ملت" منتشر نموده است.

به گزارش عدلنامه، معاونت قانون اساسی معاون حقوقی رئیس جمهور، گزارشی از برنامه ها و اقدامات خود را در قالب کتابی با عنوان “در مسیر پاسداشت خون بهای ملت” منتشر نموده است.

دکتر سید احمد حبیب نژاد در صفحه شخصی اینستاگرام خود در این باره نوشت:

۱-هرچند زمان بسیار کوتاه بود، کوشیدیم بعد از حادثه ناگوار #پرواز_اردیبهشت حاصل کار و تلاش حدود ۶۵۰ روزه #معاونت_قانون_اساسی و دبیرخانه هیات پیگیری اجرای قانون اساسی را در قالب کتاب‌هایی از جمله کتاب “در مسیر پاسداشت خون‌بهای ملت” تدوین کنیم تا هم فعالیت‌ها قابل ارزیابی باشد و هم برای #حقوق_اساسی به یادگار بماند.

۲-با افتخار اعلام می‌کنم فعالیت همکاران جوان، باسواد و باانگیزه‌ام در معاونت، بسیار فراتر از نظامات اداری و وظایف مرسوم کارمندی بود؛ فضایی صمیمی، دوستانه و پرکار.

۳-ماموریت خود را پیگیری اجرای اصول قانون اساسی بیان کردیم و وارد فضاهایی که در حوزه ماموریت نهادهای دیگری است- هرچند مرتبط با قانون اساسی باشد- نشدیم. محور کارها را نیز #مسائل_اساسی قرار دادیم نه شرح و توصیف مشکلات.

۴-سعی کردیم در مسیری که پیمودیم حتی یک برنامه، فعالیت و حتی یک نامه ما دائر مدار مسائل سیاسی و حزبی نباشد و فقط #چهارچوب_حقوقی مدنظر قرار گیرد.

۵-در این مسیر و بدون هیچ اغراقی حمایت‌های معنوی #رئیس_جمهور_شهید آیت الله رئیسی که ریاست هیأت پیگیری اجرای قانون اساسی را بر عهده داشتند و همراهی معاون حقوقی رئیس جمهور، دکتر دهقان، بسیار اثرگذار بود و اگر این حمایت و همراهی نبود، کار چندانی انجام نمی‌شد.

۶-با افتخار اعلام می‌کنم که بسیاری از حدود ۳۰ سرفصل برنامه‌های معاونت، ابتکاری یا دست کم بازطراحیِ همراه با آسیب شناسی و آسیب زدایی طرح‌های نیمه کاره مانده گذشته بود. البته برخی کارهایی که این اواخر شروع شده، نیازمند تقویت است.

۷- اموری مانند موارد پیگیری #نقض_قانون_اساسی در فضایی حقوقی و به دور از هیاهوی سیاسی دنبال شده است. در این میان، برخی موارد نیز محرمانه پیگیری شده است که دلایل توجیهی خودش را دارد.

۸-امیدواریم ساختارها، فرایندها و هنجارهایی که با وقت و حوصله فراوان- و گاه، بسیار فراوان – در این مدت کوتاه (مهر ۱۴۰۱ تا مرداد ۱۴۰۳) ایجاد شده است، تقویت شود.

۹-بزرگوارانی که در سطح ملی کار اجرایی کرده‌اند به بسیاری از مشکلات و تنگناهای مالی و اداری آگاهند‌. باور کنید گاهی وقت و انرژی ما صرف تامین اعتباری در حد دو سه میلیون تومان می‌شد! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل… با این حال همکارانم به حرکت‌شان ادامه دادند.

۱۰-مطمئنا این دوره از پیگیری اجرای قانون اساسی نواقص و اشکالاتی دارد که خوشحال می‌شویم آنها را بشنویم.