#یادداشت اختصاصی/محمد طاها سلیمی کیا_ وکیل دادگستری: سی و دومین دوره انتخابات هیات مدیره کانون وکلای مرکز، نماد مدنیت و انتخاباتی بدور از حاشیه
#یادداشت اختصاصی/محمد طاها سلیمی کیا_ وکیل دادگستری: سی و دومین دوره انتخابات هیات مدیره کانون وکلای مرکز، نماد مدنیت و انتخاباتی بدور از حاشیه
عدلنامه: درروز دهم شهریور ماه ۱۴۰۱ شمسی برگ زرینی از رویدادهای شکوهمند کانون وکلای دادگستری مرکز رقم خورد و این امر ممکن نبود مگر با حضور یکپارچه و وجود غیرتمندانه تمامی بزرگان، همکاران و مدیران که همگی نشان از همیاری و هم نوا بودن همکاران بزرگوار بود.

به گزارش عدلنامه، محمد طاها سلیمی کیا_ وکیل دادگستری، در یادداشتی اختصاصی نوشت:

در سال های گذشته نهاد تمدن دار و مردمی کانون های وکلای دادگستری مورد هجمه های بی رحمانه قرار گرفته است و با این حال این درخت سترگ و سپند توانست در برابر طوفان شدید و ضربات سخت تاب آورد و این امر ممکن نبود مگر با همدلی و وحدت حقوقدانان بزرگ، وکلای اندیشمند و مدیران خردورز. در حالی که کشمکش ها و تصمیمات مغرضانه و پی در پی نسبت به این نهاد بزرگ مدنی گرفته می شد تا زمانی که موعد گزیده مان و حضور اعضاء ارجمند کانون وکلای دادگستری مرکز فرا رسید و تمام ثبت نام کنندگان عضویت در هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز با همت بلند و حسن نیت به تصمیم دادگاه عالی انتظامی قضات تمکین نمودند. از زمان تعرفه و شناسایی نامزدهای محترم که بدون نقض قوانین و آیین نامه های مربوطه و کاملا در سایه ی کرامت و عزت مندی برگزار شد و حتی کوچک ترین تخلفی احراز نشد. درروز دهم شهریور ماه ۱۴۰۱ شمسی برگ زرینی از رویدادهای شکوهمند کانون وکلای دادگستری مرکز رقم خورد و این امر ممکن نبود مگر با حضور یکپارچه و وجود غیرتمندانه تمامی بزرگان، همکاران و مدیران که همگی نشان از همیاری و هم نوا بودن همکاران بزرگوار بود. حال می‌بایستی از هیئت نظارت برگزاری انتخابات تقدیر وپاسداری نمود، زیرا که حضور پرشور و عزتمندانه همکاران گرانقدر به شکلی بود که بیش از چهار هزار تن رای دهنده در انتخابات شرکت نمودند و در روز دهم شهریور ماه هیچگونه خلل یا کاستی ای به وجود نیامد و فارغ از اینکه اگر رای گیری به صورت الکترونیکی برگزار میشد بسیار راحت و مناسب تر می‌نمود که در این نوشته در این خصوص نقادی لازم نمی‌باشد، اما آنچه که لازم است این است که در زمان شمارش آراء علاوه بر اینکه نامزدهای محترم شخصاً حضور به عمل آورده بودند حتی شمار زیادی از همکاران و مدیران نیز حاضر بودند و فرآیند شمارش آراء کاملا با رعایت اصول و قوانین و دقت نظر بالا برگزار شد و عاری از هرگونه اعمال نظر یا نابسامانی بود که این امر بزرگ در برابر دیدگان همکاران ارجمند و کاملاً شفاف و بی پرده میسر شد. لیکن پس از پایان شمارش آراء و تعرفه ی اعضاء محترم انتخاب شده به وسیله ی هیئت نظارت آنگونه که همگان شاهد و واقف هستند ذره ای بحث یا اختلاف نظر وجود نداشت و اختتامیه انتخابات در کمال سلامت و صلابت صورت جلسه شد. سخن بنده با کسانی است که با استناد به آیین نامه نامقبول اخیر تصویب قوه قضاییه موسوم به آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری نسبت به موضوع انتخابات و شمارش آراء اعتراض داشته اند. این ارمغان ارزشمند که به وسیله تک تک همکاران غیور و شرافتمند به وجود آمده است و اینکه اجرای آن نیز با تدابیر اندیشمندانه هیئت نظارت برگزار شده است بی شک به دور از انصاف میباشد که پاسداشت نشود، چرا که این اعتراض غیر موجه موجب پذیرش تلویحی و ضمنی آیین نامه یاد شده می گردد، جای تامل و درنگ است، که فرد معترض غیر کاندیدا، مصالح کانون را نادیده نگه دارند و در پی اهداف شخصی و ناراضی خود باشند.
حال آنکه با توجه به بحرانهای موجود، می‌بایستی این اتفاق های بزرگ را قدر بدانیم و از استقلال زخمی شده ی کانون وکلای دادگستری تا پای جان مراقبت و پشتیبانی نماییم و اگر هم مشکل یا صحبتی وجود دارد در داخل صنف و در داخل خانه خودمان به حل و فصل آن بپردازیم و موضوع را به بیرون از خانه و در اختیار نامحرمان قرار ندهیم که این امر از بزرگان و سروران محترم کاری ناپسندیده و نابخشودنی است.
صلابت و سلامیت انتخابات برگزار شده در آن حد می‌باشد که اینجانب به عنوان عضو کانون وکلای دادگستری و شاگرد تمام عزیزان با تمامی صراحت و روشنی بیان میدارم با چندین مرتبه اعتراض هم نقض نخواهد شد، چرا که نهاد مدنی خود سردمدار دادگری میباشد و در این نهاد همگان سوگند یاد کرده اند جز در اعتلای حق و عدالت گام برندارند. هیئت نظارت برگزاری این دوره از انتخابات با رعایت کلیه احتیاط‌ها و ضوابط مقرر اجازه ی هیچگونه اعمال سلیقه شخصی به گروه یا شخصی ندادند و در پایان همکاران عزیز را به آشتی و سازش فرا میخوانم و از همکار محترم معترض به نظر هیات نظارت درخواست استرداد اعتراض خود به دادگاه عالی انتظامی قضات را به جهت مصالح و منافع جمعی همکاران دارم، زیرا که به کانون وکلای دادگستری نباید نگاه فردی داشته باشیم بلکه می‌بایستی دست به دست هم دهیم و برای سرافرازی و نگاهداشت کیان این نماد فاخر و متمدن همدل و همسو باشیم.