مشروح گفتوگوی دیده بان ایران با کامران غضنفری، نماینده مجلس دوازدهم را در زیر میخوانید:
تحصن ۴۰ نماینده مقابل مجلس
او در پاسخ به این سوال که چند نماینده در این تحصن شرکت میکنند؟ گفت: «فعلا تقریبا ۴۰ نفر از نمایندگان این بیانیه را امضا کردهاند. احتمالا امضاهای این بیانیه بیشتر خواهد شد.»
غضنفری درباره علت این تحصن، افزود: «در اعتراض به اقدام کاملاً غیرقانونی آقای قالیباف در تعطیلی چهار ماهه مجلس این بیانیه را امضا کردهایم. برخلاف همه قوانین، آقای قالیباف به صورت خودسرانه مدام به تعطیلی صحن علنی مجلس اقدام کرده است. ما انشاءالله میرویم که مجلس را دوباره برقرار کنیم. امیدواریم که خود هیئت رئیسه یعنی آقای قالیباف تصمیم عاقلانه بگیرد. آقای قالیباف یک تنه تصمیم میگیره و این کار را انجام میدهد. امیدواریم قبل از اینکه نمایندگان متحصن شوند سر عقل بیایند و مجلس را باز کنند.»
مجلس تعطیل شد تا نمایندگان اظهارنظر نکنند
کامران غضنفری نماینده مجلس علت تعطیلی مجلس به دیده بان ایران گفت: «مجلس تعطیل شد تا نمایندگان نتوانند با مذاکره بر خلاف منافع ملی نظر دهند. مجلس تعطیل شد تا نمایندگان نتوانند نسبت به نقض خطوط قرمز رهبری اعتراض کنند. مجلس تعطیل شد تا نمایندگان نتوانند نسبت به نقض اعمال حاکمیت ایران در تنگه هرمز اعتراض کنند. مجلس را تعطیل کردند تا بتوانند بهصورت خودسرانه و برخلاف منافع ملی تصمیم بگیرند و کسی مانع آنها نشود. امیدواریم آقای قالیباف از لجاجت با نمایندگان دست بردارند و مجلس را باز کنند.»/ دیده بان ایران
























