رئیس اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری استان قزوین: واحد صلح و سازش کانون وکلای دادگستری قزوین افتتاح می‌شود
رئیس اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری استان قزوین: واحد صلح و سازش کانون وکلای دادگستری قزوین افتتاح می‌شود
عدلنامه: رئیس اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری استان قزوین، از افتتاح واحد صلح و سازش کانون وکلای دادگستری قزوین با هدف گسترش فرهنگ صلح و سازش خبر داد.

به گزارش عدلنامه، فریبا رضایی، رئیس اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری استان قزوین، با اشاره به افتتاح واحد صلح و سازش کانون وکلای دادگستری قزوین، با هدف گسترش فرهنگ صلح و سازش و افزایش مشارکت کانون‌های وکلای دادگستری در حل و فصل اختلافات به عنوان یکی از اسباب خاتمه دعوا و تقدم آن بر رسیدگی قضایی و با تأکید بر توسعه روش‌های حل اختلاف جایگزین، گفت: وکلا نقش مهمی در کاهش ورودی پرونده‌ها و برقراری صلح و سازش دارند.

وی بر لزوم افزایش صلح و سازش در جامعه و ارتقاء عملکرد اداره معاضدت کانون‌ها در راستای ارائه آموزش به عموم جامعه اشاره کرد و افزود: کانون وکلای دادگستری استان قزوین سالانه بیش از ٢٠ هزار نفر ساعت خدمات حقوقی مشاوره‌ای به شهروندان ارائه می‌کند.

این مسئول ادامه داد: وکلای کانون قزوین در سال گذشته در بیش از ۱۵۰۰ پرونده به عنوان وکیل تسخیری و معاضدتی ، اعلام وکالت، و  شهروندان کم برخوردار را مورد دفاع قرار داده‌اند.

رئیس اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری استان قزوین به توضیح درباره کارکرد واحد صلح و سازش پرداخت و گفت: با بهرمندی از ظرفیت اجتماعی شخصیت‌های شناخته شده و با تجربه استانی و ملی می‌توان بسیاری از پرونده‌های سنگین از جمله پرونده‌های قتل را به سازش ختم کرد. این امر قطعاً اثر قابل توجهی در کاهش پرونده‌های مراجمع قضایی و تامین آرامش روانی جامعه خواهد داشت.

آیین افتتاح واحد صلح و سازش، با حضور مسئولین قضایی، انتظامی و اهالی رسانه، پنج شنبه ۲۰ آبان‌ ۱۴۰۰ ساعت ۱۲ الی ۱۴ برگزار خواهد شد. /ایسنا