فرمانده نیروی انتظامی شهرستان املش: با ناقضان قانون حجاب و عفاف برخورد قانونی می‌شود/ جلوی درب ورودی تمام ادارات چادر و روسری باشد تا ارباب رجوع کم حجاب یا بی‌حجاب از آن استفاده کند
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان املش: با ناقضان قانون حجاب و عفاف برخورد قانونی می‌شود/ جلوی درب ورودی تمام ادارات چادر و روسری باشد تا ارباب رجوع کم حجاب یا بی‌حجاب از آن استفاده کند
عدلنامه: فرمانده انتظامی املش گفت: در چهارچوب مطالبات عمومی و بر اساس وظایف قانونی؛ طرح نور(حجاب وعفاف) از روز شنبه ۲۵ فروردین ماه در کلیه معابر و اماکن عمومی با جدیت دنبال شد؛ لذا از همه شهروندان به ویژه دختران و بانوان گرامی درخواست می‌شود به منظور رعایت قانون و حفظ ارزش‌های اخلاقی و هنجارهای ملی و مذهبی جامعه، حریم پر حرمت حجاب و عفاف را آنگونه که شایسته است رعایت نمایند. در غیر این صورت ناگزیر بر اساس وظایف خویش با ناقضان قانون حجاب و عفاف برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش عدلنامه و به نقل از نیکان املش، سرهنگ حسین امیدخواه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در فرمانداری، با تشکر از همکاری نهادها در اجرای طرح نور در شهرستان با نیروی انتظامی آرزومند انجام بهینه‌ی طرح در سطح شهرستان شد و افزود: کلیه فعالان امر حجاب از روحانیت، امام جمعه، مداحان و وعاظ جهت فرهنگ سازی با تبیین فرهنگ عفاف و حجاب با استفاده از تریبون مراسم‌ها موضوع عفاف و حجاب را مختصر و مفید مطرح نمایند.

در سطح شهرستان بنرها و تابلوهایی با محتوای تشویق و ترغیب مردم به رعایت عفاف و حجاب نصب شود. توجیه اولیا و دانش آموزان با توجه به آغاز فصل گرما به رعایت حجاب در ساعات پایانی کلاس درس با حضور در خیابان الزامی است.

فرمانده انتظامی املش با بیان اینکه ادارات و سازمان‌هایی که به موضوع عفاف و حجاب توجهی نداشته باشند روسای آن ادارات عزل خواهند شد، ادامه داد: نشانگاه‌های شهرستان شامل پارک و اماکن تجمع شهروندان مشخص شوند تا نیروی انتظامی حضور یابد.

برای اجرای طرح نور باید در میدان حضور یابیم تا آنجا محل جولان هنجار شکنان نباشد. جلوی درب ورودی تمام ادارات چادر و روسری باشد تا چنانچه ارباب رجوعی کم حجاب یا بی‌حجاب وارد شد از آن استفاده کند. ضمناً تذکر لسانی در اولویت کار باشد.

او گفت: ایستگاه یا نمایشگاه ثابت عفاف و حجاب جهت اهدای روسری و شال توسط آمران  به معروف و نهی از منکر به بی‌حجابان در سطح شهرستان باشد. هدف جذب حداکثری است. قابل توجه اصناف با خانم و آقایی که کشف حجاب را به عنوان مدلینگ انتخاب کرده؛ برخورد می‌شود. مردم، شوراهای اسلامی، معتمدان، بخشداران و دهیاران در اجرای طرح امنیت محل محور ایفای نقش نمایند.

او تاکید کرد: در اجرای طرح نور تذکر لسانی اولویت کار است و اجرای احکام قضایی و انتظامی آ خرین مرحله می‌باشد.