رئیس کانون سردفتران و دفتریاران مرکزی: وضعیت درآمد سردفتران جدید اسفبار است
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران مرکزی: وضعیت درآمد سردفتران جدید اسفبار است
عدلنامه: رئیس کانون سردفتران و دفتریاران مرکزی گفت: متاسفانه وضعیت اقتصادی و کسب وکار سردفتران جدید بسیار اسفبار است که می‌تواند مخاطره جدی برای سند رسمی به حساب آید.

به گزارش عدلنامه از پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، مجمع عمومی کانون استان مرکزی، همچنین مراسم تجلیل از سردفتران بازنشسته آقایان چمنی، بیات و مرادی روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در محل کانون این استان تشکیل شد.

«مصطفی سرخیل» رئیس هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مرکزی در این جلسه، بازنشستگان حوزه سردفتری را سرمایه ای ارزشمند برای نظام سردفتری دانست و از خدمات صادقانه و خالصانه سردفتران تقدیر و تشکر کرد.

*تعدیل حق التحریر دفاتر در ایستگاه پایانی

وی با تشریح کامل فرآیند تعدیل حق التحریر که مراحل نهایی خود را سپری می کند، به همکاران توصیه کرد، صبور باشند تا تعرفه های جدید با دقت و ظرافت خاص در مراجع ذیصلاح نهایی شود تا دوباره نیاز به اصلاح و ترمیم نداشته باشد.

رئیس کانون سردفتران ودفتریاران مرکزی با بیان اینکه حق التحریر کنونی پاسخگوی هزینه های سرسام آور دفاتر اسناد رسمی نیست، افزود: این مهم را بارها گفته و مطالبه کرده ایم. در ضوابط جاری هم این موضوع یعنی تعدیل و اصلاح بر اساس شاخص نرخ تورم دیده شده است. لیکن درخواست دفاتر این است با توجه به شرایط بحرانی بسیاری از دفاتر، ابلاغ تعرفه های جدید در اولویت قرار گیرد.

سرخیل اضافه کرد: شخصا شاهد پیگیری ها هستم، لذا صبر می کنیم تا انشالله این مشکل نیز با درایت مسئولین مرتفع گردد.

*وضعیت کسب و کار و اقتصادی سردفتران جدید اسفبار است!

وی بار دیگر بر اشکالات بنیادین قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار تاکید کرد و خواستار اهتمام جمعی دلسوزان نظام و ساختار حقوقی و ثبتی کشور در اصلاح این قانون شد.

رئیس هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مرکزی با اشاره به عدم صدور ابلاغ برخی سردفتران، گفت: متاسفانه وضعیت اقتصادی و کسب وکار سردفتران جدید بسیار اسفبار است که می‌تواند مخاطره جدی برای سند رسمی به حساب آید.

سرخیل همچنین از درایت حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در امر برون سپاری ها با محوریت دفاتر اسناد رسمی تقدیر و تشکر کرد.

سخنگوی شورای عالی کانون ها و جوامع سردفتری کشور تاکید کرد: تعاملات بسیار مثبت و سازنده ای با سازمان ثبت در حل مشکلات جامعه سردفتری در جریان است که انشالله مایه تعالی و تحول گسترده ای است، بنابراین نا امید نباشید و خود را آماده تحولات بزرگ در حوزه فن آوری کنید./کانون سردفتران و دفتریاران