حسینی ایجی، نماینده مرکز وکلای قوه قضاییه در مجلس؛ نباید فقط با دید انتقادی به قانون تسهیل نگاه کنیم/ طرح وکالت اجباری توسط مرکز به مجلس پیشنهاد شده است
حسینی ایجی، نماینده مرکز وکلای قوه قضاییه در مجلس؛ نباید فقط با دید انتقادی به قانون تسهیل نگاه کنیم/ طرح وکالت اجباری توسط مرکز به مجلس پیشنهاد شده است
عدلنامه: نماینده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در مجلس شورای اسلامی از ارائه طرح وکالت اجباری به مجلس توسط مرکز وکلا خبر داد.

به گزارش عدلنامه، اسماعیل حسینی ایجی ۱۹ اردیبهشت‌ماه در مراسم تحلیف و اتیان سوگند کارآموزان مرکز وکلای قوه قضائیه فارس، با اشاره به اینکه نظام آموزشی فارغ‌التحصیل حقوق جذب کردند که نهاد وکالت نمی‌تواند پاسخگوی جذب تمام فارغ‌التحصیلان باشد، گفت: در این خصوص طرح وکالت اجباری توسط مرکز به مجلس پیشنهاد شده است.

‌وی مهم‌ترین طرح مرکز را  با وکلا در مساجد عنوان کرد و گفت: در این‌ طرح هر هفته در سراسر کشور وکلا در بیش از  ۳۰۰ مسجد حضور پیدا می‌کند و به مردم خدمت حقوقی ارائه می‌دهند که عین وظیفه زکات علم است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین تصریح کرد: مسئولیت مهمی که رهبر معظم بر دوش ما گذاشته جهاد تبیین است که باید تلاش شود در زمینه‌های حقوقی روشنگری داشته باشیم.

حسینی ایجی در ادامه با اشاره به تشکیل مرکز وکلا در سال ۷۹ با دو هدف احیای حقوق عامه و دسترسی آسان مردم به خدمات قضایی و حقوقی افزود: مرکز وکلا در حال توسعه جدی است و تاکنون فعالیت‌های بسیار خوبی داشته است، به طوری که امسال ۱۱۰ ابداع و ایده جدید داشتیم که روزانه شاهد آن هستیم.

وی با بیان اینکه نباید فقط با دید انتقادی به قانون تسهیل نگاه کنیم، افزود: هر زمان مرکز وکلا هر اراده می‌کرد، آزمون وکالت برگزار کند نهادهای موازی در دیوان عدالت از مرکز طرح شکایت می‌کردند که در این رابطه اولین قانونی که به آزمون مرکز مشروعیت داد، قانون تسهیل بود.

نماینده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در مجلس شورای اسلامی از احصای ایرادات قانون تسهیل خبر داد و گفت: این ایرادات به مجلس ارائه شد که امیدواریم در مجلس آینده برطرف شوند./ایسنا