حاج محمدی در دیدار با شهردار تهران: دوری راه زندان زنان از شهر، یکی از آسیب‌های اجتماعی است/ ورود نخبگان زن کشور در ارتباط با زندانیان زن می‌تواند توفیقات موثری داشته باشد
حاج محمدی در دیدار با شهردار تهران: دوری راه زندان زنان از شهر، یکی از آسیب‌های اجتماعی است/ ورود نخبگان زن کشور در ارتباط با زندانیان زن می‌تواند توفیقات موثری داشته باشد
عدلنامه: رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: دوری راه زندان زنان از شهر یکی از آسیب‌های اجتماعی است که شهرداری می‌تواند با ورود برای حل این مشکل مساعدت کند.

به گزارش عدلنامه، محمدمهدی حاج‌محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و علیرضا زاکانی، شهر دار تهران، با محوریت پیشبرد اهداف اصلاحی و تربیتی زندان و حمایت از خانواده مددجویان ساکن در زندان‌های کشور با یکدیگر دیدار کردند.

حاج‌محمدی در این دیدار با اشاره به دغدغه‌های مشترک این دو نهاد گفت: بنابر گفته شهید همت «همه ما درقبال تمام کسانی که راه کج می‌روند مسئولیم»، که در اجرای چنین هدفی، ظرفیت حوزه‌های مردمی قابل توجه‌اند. معتقدیم زمینه‌های همکاری بین سازمانی فراهم است.

وی افزود: در حوزه امور اصلاحی و تربیتی زندان و در راستای دستور امامین انقلاب، صرفا محصور به نگهبانی و نگهداری نیستیم، بلکه حوزه اشتغال یکی از مهم ترین بسترهای همکاری ما می‌تواند قرار گیرد.

رئیس سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: استفاده از زندانیان در حوزه‌های خدمات شهری یا ورود خانواده‌های زندانیان در فرآیند برخی تولیدات و مشاغل و غیره می‌تواند محور کار قرار گیرد. به هر ترتیب لازم است فرصت و زمینه‌ای درست شود تا از زندانیان در این حوزه‌ها استفاده شود.

حاج‌محمدی با دعوت از شهردار تهران برای بازدید از زندان‌های تهران گفت: حتی ورود نخبگان زن کشورمان در ارتباط با زندانیان زن می‌تواند توفیقات موثری داشته باشد. قطعا سازمان زندان‌ها با ورود شهرداری قادر است زنجیره توانمندسازی و اصلاحی زندانیان و اقشار آسیب‌پذیر را تکمیل کند.

رئیس سازمان زندان‌ها در عین حال درخواست کرد؛ کارگروهی بین شهرداری و سازمان تشکیل شود و در آن موضوعات همکاری مشترک و تمرکز بر رفع دغدغه‌های مدیریتی رصد شود.

در این نشست، زاکانی با تأکید بر توجه شهرداری بر حقوق شهروندان گفت: نگاه ما از ظاهر شهر به هویت شهر و حقوق انسان‌هاست. باید مسئولیت خود را بپذیریم که یکی از مسئولیت‌های ما مسئولیت اجتماعی خواهد بود؛ همانا شهرداری در ایفای این مسئولیت خود را متولی می‌داند و در این ماجرا، پشتیبانی از خانواده زندانیان نیز یکی از وظایف ماست.

وی ادامه داد: در شهرداری تهران، شهروندان را همچون والدین و فرزندان خود خواهیم دانست و آماده‌ایم با تدوین نقشه راه مشترک، به انجام وظایف محوله اقدام کنیم. /ایرنا