با حضور رئیس کل دادگستری گیلان؛  آئین تودیع و معارفه دادستان و رئیس دادگستری شهرستان لنگرود برگزار شد
با حضور رئیس کل دادگستری گیلان؛  آئین تودیع و معارفه دادستان و رئیس دادگستری شهرستان لنگرود برگزار شد
عدلنامه: با برگزاری مراسمی تیمور یوسفی، رئیس سابق دادگستری لنگرود به عنوان معاون قضایی دادگستری گیلان، سیدهاشم میرحسینی دادستان سابق شهرستان لنگرود به عنوان رئیس دادگستری لنگرود و محمد کرمی که پیش از این رئیس حوزه قضایی بخش رودبنه بود به عنوان دادستان شهرستان لنگرود معارفه شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری گیلان امروز در آئین تودیع و معارفه دادستان و رئیس دادگستری شهرستان لنگرود در سالن آمفی تئاتر دانشکده پرستاری لنگرود با بیان اینکه شهرستان لنگرود از نظر جمعیتی رتبه سوم را دارد ولی از حیث تشکیل پرونده براساس اختلاف یا جرائم رتبه سیزدهم را دارد، اظهار کرد: این آمار سیزدهم از حیث تشکیل پرونده نشان دهنده این است که دستگاه قضا در این شهرستان براساس آمار خوب است و مسوولین قضا نگذاشتند یک هیجان، در مردم و جامعه شکل بگیرد.

وی با اشاره به حادثه آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود و حریق اماکن تجاری و مسکونی در شفت، گفت: از دست دادن جان ۳۶ نفر در لنگرود برای همه‌گان تلخ بود و همچنین سوختن سرمایه‌های مردم در شفت ولی اگر واقعا عمل به وظیفه می‌شد و همه چیز سر جای خودش بود حادثه‌ای مثل آن‌ها رخ نمی‌داد.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله و غیره همواره هست و باید برای آن‌ها نیز پیش بینی‌ها لازم صورت گیرد، گفت: خیلی از چیزها از کوتاهی ما است و درک نکردیم که مسؤولیتمان در قبال پستی که داریم چیست و از ارزش‌ها فاصله گرفتیم.

صادقی نیارکی با بیان اینکه اگر مسوولی نمی‌تواند در مقابل مطالبه‌گری‌های به حق مردم استیفاء به حق کند نباید بماند، تصریح کرد: دادگستری یک نهاد تاثیرگذار در مناسبت‌های شهرستان است و مسوولین دستگاه قضا باید حمایت‌های لازم را از مدیران داشته و پشتیبانی‌های لازم رو داشته باشند.

وی با بیان اینکه برخی از مشکلات با مشورت قابل حل شدن است، گفت: ضابطین باید مورد حمایت قرار بگیرند و نمی‌شود که ضابط خودش را در مصاف با یک موضوعی قرار دهد اما حمایت دستگاه قضا را نداشته باشد.

رئیس کل دادگستری با بیان اینکه نیاز است تا اولویت‌های این شهرستان با همفکری مسؤولان شناسایی شود، افزود: باید بعد از بررسی چالش‌ها، ببینیم که مردم الان بیشتر از چه چیزی رنج می‌برند تا همان‌ها را به عنوان چالش‌های مردم حل کنیم.

صادقی نیارکی با بیان اینکه کوتاهی یک فرد در یک منطقه، باعث ورود بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به مردم شد، تصریح کرد: دستگاه قضا از خطای چنین فرد و مسوولی نمی‌گذرد و دستگاه قضا سیاسی نیست و حرفه‌ای و قانونی عمل می‌کند و هر کسی که موجب خسارت به مردم شود به شدت با آنان برخورد می‌شود.

در پایان این مراسم تیمور یوسفی، رئیس سابق دادگستری لنگرود به عنوان معاون قضایی دادگستری گیلان، سیدهاشم میرحسینی دادستان سابق شهرستان لنگرود به عنوان رئیس دادگستری لنگرود و محمد کرمی که پیش از این رئیس حوزه قضایی بخش رودبنه بود به عنوان دادستان شهرستان لنگرود معارفه شد./دیارمیرزا